Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Jag behöver Er hjälp!

Av Dressage - 3 maj 2009 20:44

Det är nämligen så här: Som många vet vid det här laget så har jag en liten hästtidning på nätet (Ryttarliv) där jag skriver om lite smått och gott som rör hästar och oss hästfolk. Jag har dock senaste tiden börjat fundera lite på om jag inte ska lägga om upplägget... Det finns ju redan en hel del "hästtidningar" som skriver om nyheter, tävlingar, reportage et cetera (både i pappersupplaga och nätupplaga). Saken är den - hur sticker jag ut i mängden med just min nättidning? Och hur många är egentligen intresserade av att läsa för hundrade gången att Jan Brink och Briar gjort sin sista start (kanske att dra det lite väl långt - men ni förstår nog vad jag menar :)). Hur som helst så slog mig tanken - varför inte "peka om" hela Aramisbloggen till www.ryttarliv.se? Och sedan bygga ut bloggen istället? Det blir alltså en bloggtidning med personlig touch - mycket personlig för att vara ärlig. Uppdateringar flera gånger om dagen, fler "flashiga" foton, blandat med produkttester, utvärderingar, kanske lite ridtips, någon intervju med kända ryttare, min egen träning och väg mot championaten och Falsterbo, personliga reflektioner, debatter, kanske till och med en och en annan tävling där man kan vinna priser :) Vad tror och tycker ni om detta? Jag kan inte komma på att det finns någon sådan sedan tidigare - men frågan återstår - är det något som ni vill läsa om? Ha en skööön kväll - jag ska snart lägga upp bilder från helgen :)

 
 
heléne

heléne

3 maj 2009 21:20

Halloj
Roligt att du "tittade in" hos Staccato och Hera. Visst är hon fin. Hon är väldigt lik sin far Gullabos Herkules och sin morfar Sörbys Lotus. Vi har nu i kväll varit i Dellings ridhus och ridit i ca 45 min. Lollo red Hera och Staccato fick hålla tillgodo med mig. Lollo och Hera övade lite mjukgörande och att svänga, vad Staccato och jag gjorde det vet i katten. Lite skänkelvikningar och lite trav. Sen kivades vi lite också, han kan bli så jädrans mallig emellanåt. Men jag sitter stadigare och stadigare i sadeln så han får svårare att mopsa sig. I kväll så fick båda pållarna stå i vattenbad eftersom hovarna är torra. Det var en snygg syn. Alla hovarna hade en blöt disktrasa var om sig och var nedstoppade i en 3-liters påse som jag hade satt fast med tejp. Lollo hällde sedan lite vtten i påsen med hjälp av vattenkannan. Sedan stod Staccato och Hera med påsarna i ca 30 minuter alldeles stilla. Tålmodiga ponnies!

http://staccato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ida

3 maj 2009 21:59

jag gillar din blogg som den är. Däremot tycker jag att Ryttarliv.se kan bli personligare såsom du själv beskriver här ovan, om DU vill. Det jag gillar med Ryttarliv är att du sammanfattar alla nyheter från alla nättidningar vilket gör att man slipper sitta och kolla igenom alla (= ditt jobb :)). Kram från soligt Östergötland!

 
Natalja

Natalja

3 maj 2009 22:07

Hur Ryttarliv ska sticka ut!? Det får jag nog fundera en stund till men jag tycker nog inte att du ska göra om Aramis-bloggen. Jag tror du tappar det där personliga då.
Däremot hade du kunnat ha Bloggen som en träningsguide och länka till den från Ryttarliv.

Ser fram emot bilderna på din fina Aramis!
Kram kram

http://latin.bloggagratis.se

 
Jolin

Jolin

3 maj 2009 22:39

Det låter som en jättebra idé, och jag hade utan tvekan läst den!! :-)

http://jolinm.blogspot.com

 
Ingen bild

Taina

4 maj 2009 16:47

"varför inte "peka om" hela Aramisbloggen till www.ryttarliv.se?" Din beskrivning av förändringen låter lysande! Mycket god ide.

Hälsn Taina

 
Johanna

Johanna

4 maj 2009 16:57

Jag tror också att jag hade diggat en sådan blogg! Lite "lättare" läsning än att sitta och läsa olika artiklar som skrivs. Det blir verkligen en personlig touch och du kan lägga in inlägg med allt ifrån "kolla vad jag funderar på att köpa för schabrak nästa gång!" där du gör ett snyggt collage med olika produkter... till "jag har varit på clinic och lyssnat på Mattias Jansson" där man får ett referat med snygga bilder och personliga texter. Jag tror stenhårt på det! JAG kommer i alla fall att läsa den!!! Som du själv säger så har man läst om Jan Brink nu på 20 olika sidor och det börjar bli liiiiite tröttsamt.... Helt rätt tänk du har! Hur ska man "synas" vilket inte är lätt i denna mediadjungel! Återkom med dina tankar och idéer så kommer vi kommentatorer att kommentera dom åt dig! :-))

http://medryttare.blogspace.se

 
Cissi

Cissi

4 maj 2009 18:44

Hej!
Va vackra dina hästar är!Vad är det för raser?Kanske redan har frågar det?

Hade aldrig hört om transport sjukan innan jag läste ryttarliv.
Kan nog tycka att du ska behålla bloggen som den är det kanske kan bli "för mycket" annars...
Men va du kan göra med ryttarliv är kansle att ta upp lite "udda" ämnen, för de flesta tidningar skriver om samma saker.
Det finns ju en hel del i hästvärlden som ingen uppmärksammar.
Eller kanske lite mer "vardags-sysslor".
Mvh Cissi

http://enungmammasdagbok.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

5 maj 2009 09:53

Åååh TACK alla fantastiskt snälla och engagerade bloggläsare! Så himla gulligt av er alla! Nu ska jag sätta mig ner och fundera ordentligt över Ryttarliv - om det blir en superblogg eller fortsätter att vara en hästtidning... Återstår att se :) Kram på er alla!

Heléne: Så härligt att det går så fint med Hera! Är så nyfiken på henne och måste naturligtvis komma upp och titta på henne. Hur har ni det framöver? Staccato är superläcker - mycket häst i liten förpackning! Perfekt! Nästa gång ska jag komma och heja på er på tävling. Aramis hovar är också supertorra, behandlas dagligen! Vi höres och hälsa alla så gott!

Cissi: Tack snälla för ditt fina beröm! Aramis är tysk (Mecklenburgare) och har Dream of Heidelberg II som pappa, sedan i andra led är det Azarro och tredje led Sonnenstrahl. Bara tyska hingstar och inget man direkt känner igen. Rigoletto är svenskt halvblod efter Chapman 757 - Bagathell - Caracas. En liten rund och god busig yvig sak vill jag lova :) Ha ha!

http://aramise.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

5 maj 2009 11:57

Gillar också Din blogg precis som den är, så jag är benägen att hålla med Natalja! Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

6 maj 2009 22:32

Jag tycker inte du ska flytta på aramise-bloggen. Jag fullkomligt älskar den! Den är så personlig och jag tycker om att läsa om människor som verkligen lever för sina hästar det är verkligen guld!

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards