Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Dressage - 25 maj 2009 21:47

Aramis gick lika fantastiskt idag med! Nu börjar jag faktiskt tro att detta är mer än slump :o) Började passet med att skritta fram en runda på 20 minuter, sothöna med ungar skrämde slag på Aramis vid en damm :-S De lät som en hög med grodor :) Kortade tygeln och fick ett ypperligt stöd direkt, han välvde halsen, arbetade med ryggen och andades så där härligt genom näsborrarna :) Sedan höll jag mig på gräset resten av ridpasset - jag satt nog mest och log hela tiden och förundrades över hur lekande lätt allt går när man väl rider rätt! Efter en stund fick jag sällskap av J, jag var ivrig med att berätta hur hans ord häromdagen gjort underverk för både mig och Aramis. Jag travade runt några varv och han kunde inte annat än hålla med! Han sade faktiskt "... du har en GALET fin häst" och hur glad blir man inte på en skala av att höra sådana ord? Han tyckte att jag red i ett perfekt avvägt tempo, takt, balans och elasticitet var super, ryggen var med och hela hästen höll ihop! Nu håller jag tummarna för att detta håller i sig. Imorgon får Aramis en uteritt och på fredag är det träning för Mattias på Hviderups gods :o) Ha en härlig måndagkväll alla!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards