Direktlänk till inlägg 8 november 2012

HEMSKA, VIDRIGA, GRÄSLIGA LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! Dock är väl ett par saker dragna till sin spets. Men Aramis är faktiskt såld. Och ja, jag ägnar i princip all min tid åt min avhandling, min kära hund och min älskade pojkvän. Rigoletto sköts till 99.4 % av sin medryttare, så det var inte heller lögn. Och nej, jag kan inte påstå att min käre sambo älskar hästar (det vill säga han är ingen hängiven utövare av sporten), men NEJ så klart har han inte bett mig välja!!! Och NEJ jag hatar väl för bövelen inte hästar!!!!!


Tyvärr ska vår kära medryttare Ida sluta eftersom hon ska flytta söderöver, men däremot börjar en ny medryttare i månadsskiftet. Då är också tanken att jag ska börja rida Rigoletto lite mer och förhoppningsvis ser ni oss ute på tävlingsbanorna lite framöver.


Ha det nu så gott alla glada och skojfriska bloggläsare ;o)


 

 

 
 
Ingen bild

Moa Lindgren

11 november 2012 14:18

Hej!
Jag googlade efter en gammal Isabelle Werth och jag hamnade på din blogg i ett inlägg från förra året. Jag söker nämligen en gammal sådan då jag endast behöver bommen. Har du kvar den sadeln och är villig att sälja den? Med vänlig hälsning, Moa

 
Ingen bild

Fia

12 november 2012 08:29

Varför sålde du Aramis?

 
Ingen bild

Heléne

12 november 2012 13:11

Hi hi, vad bra. Så lätt går "hästränderna" inte ur.

 
Dressage

Dressage

12 november 2012 14:41

Moa: Tyvärr äger jag ingen Isabelle Werth-sadel, däremot en Childeric :o) Som dock tyvärr inte är till salu! Lycka till med ditt fortsatta letande. Kolla hästnet, där finns massor av begagnade sadlar.

Fia: Jag och Aramis hade nått så långt som jag ansåg att vi kunde komma tillsammans. Jag kom helt enkelt inte längre med honom och jag kände att det därför var tid för någon annan att ta över och ha roligt med honom. Nu hoppas jag istället att han kan glädja sin nya ägarinna och att de får många fina år tillsammans!

Heléne: Nej du, de tvättar man nog inte ur i första taget :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
rackemarie

rackemarie

19 november 2012 15:16

Då kanske vi får se lite inlägg med fine Rigoletto i stället:). Annars kan du få berätta om din avhandling (förstår att det tar TID) eller annat ur ditt nuvarande vardagsliv. Tror att kanske många av oss är intresserade av annat än hästar. Skönt att höra att det var ett moget beslut att sälja Aramis och inget som en tjurig pojkvän tvingat fram. För visst är männen i våst liv viktiga, bara de inte tar över;) Ha det gott! Ps.Om du kikar in en snabbis på min blogg får du se lite bilder på min nya fining!

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Av Dressage - 30 mars 2012 03:39

Nej jag är alltså inte gravid :o) Hahaha! Just nu sitter jag på 4th. ave i Seattle på underbart härliga Starbucks och lyssnar på jazz. Jag ser ut över ett härligt men regnigt och grått Seattle där dagen börjar gå mot kväll. SÅÅÅÅ härligt jag har det!...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards