Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Dressage - 18 maj 2009 22:51

Idag tog allt en förfärligt lång tid i stallet! Prat och prat och prat :) Började med att vandra ut på gräset och tjata lite med stallvännerna medan J red ett härligt pass på finaste Samuraj:

Beslutade mig för att köra ytterligare en dag på hackamoret - fast idag fick det bli en uteritt istället. Vill definitivt inte sitta och nöta mer på det där bettet på banan - jag upplever inte att jag kan ställa igenom hästen för fem öre (omöjligt med hack) - nej att rida på hackamore ger mig inte särskilt mycket :) Men det är ju kalasbra när man rider "rakt fram". Sadlade, lindade ben och gav Aramis en dusch i pälsglans! Hoppade upp i sadlen och skrittade iväg likt en äkta cowboy i hackamore, gympaskor och enhandsfattning :) Aramis skrittar så faaaasligt fort. Och skänkeln kan man inte ha intill honom för då börjar han direkt trava :-P När vi skrittat 30 minuter kom vi fram till dagens absolut farligaste hinder! Utmed vägen betade nämligen några får i en hage... När Aramis fick syn på dessa ulliga gulliga små söta svarta figurer tror jag minsann att han skulle gå upp i atomer... Han blev så högrest så det kändes som att han var 180 i mkh. Han började darra i hela kroppen och hjärtat slog så hårt att jag kände det genom sadeln :-S Försökte mana honom att kliva på - men icke! Han var fullkomligt livrädd, vände tvärt på klacken och for iväg i trav på asfalten. Då hoppade jag av, tycker alltid att det är lättare att leda förbi något kusligt. Jisses Amalia vad stor han var när jag hamnade där nere på gatan som en miniatyrmänniska. Pulik hade börjat samlas för att beskåda hur detta skulle gå. Efter 10 minuter fick jag äntligen honom förbi fåren, sedan gick jag hem resten (hade säkert inte kommit upp, ha ha - han ser så hööög ut!). Under min lilla skrittur mötte jag två personer som berömde honom så :) Man blir så glad! Aramis tyckte att det var väldigt skönt att komma hem till hemmets lugna vrå :) Smörjde sadel och tog hem alla lindor och schabrak för stortvätt. Ha en skööön måndag alla :o)

Av Dressage - 18 maj 2009 16:33

Nu är det dags att lägga in bilder på Ullaredsfynden :) Även om det inte blev så värst många artiklar denna gång. Jag är en sann Roecklhandskeälskare. De kostar skjortan (nära 400 kronor för ett par tror jag) - men är å andra sidan de absolut bästa handskar jag haft i ridsammanhang. När jag var på Ullared hittade jag ett par vita handskar som genast fångade min uppmärksamhet. Kändes exakt som Roeckl i materialet och var störtsköna på! Jag kunde inte motstå frestelsen - de kostade faktiskt 49,95 vilket i Ullaredssammanhang kan framstå som rätt saftigt! Jag har höga förväntningar på dessa handskar! Håll ut alla som är lika nyfikna som jag - rapport kommer!

 


Det fick bli en laddning pälsglans också :)

 


Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards