Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Dressage - 9 maj 2009 21:41

Lördagar innebär självservice (dvs mockning och matsättning) hos oss, så dagens stallbesök började med detta! Mockade ut två kärror, srödde in massor av halm, fixade mat och ställde höpåsar. När detta var klart började jag med att göra i ordning Aramis inför dagens pass. Ett strålande väder fick innebära en dressyrritt ute på gräset. Lindade alla ben med vita lindor :) Vitt schabrak på, Amerigosadel och träns på. Ledde ut Aramis och hoppade upp. Sååå härligt med vackert väder igen! Kände att jag skulle kunna komma att bli varm i min fleecejacka (nyinförskaffad från GeKås, 79,95 :-)) När Aramis värmt upp i skritt kortade jag tyglarna, kändes jättefin och hade ett fint stöd. Började trava - jisses Amalia som han kändes! Kändes som en trebent kratta när jag försökte ta honom i högertygeln :-o Frågade genast publik om han var halt!?!? Konstigt - de där märkliga stegen kom just när jag tog i högertygeln. Annars travade han fint. Nej - halt var han absolut inte. Frågade sedan stallets dressyrmästare som tävlar Intermediaire dressyr, han tyckte absolut inte att Aramis var halt! Eftersom han precis avslutat sista passagearbetet med sin häst (!) så var han superbussig och hjälpte mig. Efter en kvarts arbete gick Aramis som en dröm! Men nu måste jag börja träna! Det går inte att harva runt själv. Det märkte jag idag! Aramis går och biter sig fast i ena sidan, kör ut baken åt alla håll och kanter (som jag i och för sig känt), men vad lätt allt blir när en tränare står bredvid och säger precis allt man ska göra - och vips så blir allt så RÄTT! Det var så himla roligt när han lossnade - han får riktigt fin trav! Och nu är det sikte mot championat eller Falsterbo - nu är det slut på lekstugan :o) Nu spänner vi bågen ett hack till! Efter passet fick Aramis en skön dusch, sedan fick han komma in i en nymockad fin box och äta sitt hö. Imorgon får han vila. På måndag ska jag ringa Mattias :) Ha en skön lördag allihopa!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards