Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Dressage - 20 maj 2009 22:24

Egentligen började det magiska redan igår. När jag kom upp till stallet visade det sig att Aramis lyckats trampa bakskon sned - och inte så lite sned... tåkappan hade gått rakt in i hoven :-S Så snett hade skon vridit sig. Jämmer och elände... Men som en skänk från ovan så råkar min hovslagare vara på plats för att sko en annan häst! Hur ofta händer nu det på en skala? Att hovslagaren står en halvmeter bort när man behöver honom som bäst? Nästa moment som inträffade var att Rigoletto ska flytta ner till mitt stall :oD Vi har en boxplats ledig och eftersom, tragiskt tragiskt nog, I ska avliva sin häst så ställer vi Rigoletto i D:s box de två månaderna som D:s uppsägningstid varar - och under tiden ska I börja sätta igång Rigoletto :o) Kan det bli bättre? Nästa moment som inträffar är att Ekmalmer Interiör, som säljer min konst, ringer och berättar att man (med största sannolikhet) sålt två hästar till Sthlm! Till Sony Ericssons konstförening! Hur glad blir man inte då? Nästa sagolika moment var när Passier ringde idag och berättade att sadeln var klar för avhämtning! Susade iväg och hämtade älskade sadeln som nu var KANONFIN! Extremt snyggt jobb har Passier gjort - så här ska en sadel se ut! Jag behövde inte betala ett öre (fick istället ett kvitto i handen som visade att arbetet som Passier utfört kostat 5.000 kronor!!!). All heder åt Passier!


Titta vilket snyggt sadelöverdrag jag också fick  :)

Nästa moment i min lilla magiska sejour var att hoppa upp på Aramis och känna att han var sagolik! Ja han gick så fint idag så jag kunde knappt sluta... Red i min "nya" fina sadel och testade att rida på vanligt bett. Aramis var som smör - han gick så fint och jag hade ett kanonstöd på båda tyglarna. Han flöt fram i trav och galopp, mot slutet av passet lade han huvudet något på sned, därför får det bli hacket några dagar till - men nu vet jag med all säkerhet att det varit såret i munnen som spökat.

Så här tyckte jag om handskarna, som för övrigt såg ut så här på :)


 


Supersköna, möjligen ett uns "varma", men det ska vara ett litet uns då. I övrigt kan jag faktiskt jämföra dem med Roeckl - helt klart! Nästa gång jag är på Gekås ska flera sådana par inhandlas, har till och med fått beställningar i stallet. Även de tyckte att de påminde supermycket om Roeckl. Jag kan ännu ej uttala mig om hållbarhet, men det kommer - var så säkra :)


Ha en härlig onsdagkväll! Imorgon är det helg - hääärligt :) Jag ska nog åka till Willands och titta på finfina dressyrekipage :)

Av Dressage - 20 maj 2009 13:25

Fick precis ett samtal från Passier - nu är sadeln klar att hämta! Ska bli så spännande :o) Återkommer idag med:

- Sadelrapport
- PiratRoecklhandskrapport
- Bettrapport

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards