Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Dressage - 7 maj 2009 20:59

Idag var det träning i ridhuset - ute rådde full blåst, mörka moln och allmänt höstlikt. Fixade Aramis och berättade för honom att idag skulle vi rida ute i stormen. Lindade (med vita lindor, vad annars :)), lade på mitt favoritschabrak av märket Eurostar, ovanpå detta den fina Amerigo Vegan och på huvudet mitt högt älskade Passierträns :) Ledde ut Aramis på gårdsplanen, medan jag spände gjorden passade han på att kalasa lite på de fina blommorna som någon planterat i ett stort lerkrus utanför stallet :-S Han slet upp hela blomman med rotverk och allt... jag såg mig om och skyndade snabbt att slita ut hela plantan får Aramis mun. Planterade den på nytt... Med svarta och jordiga fingrar svingade jag mig upp i sadeln och skrittade iväg. Började dagens pass med en skrittrunda på 20 minuter. Han kändes jättefin i skritten, även om han var lite okoncentrerad och tittade på fladdrande plast och annat spöklikt i vinden. När jag kom tillbaka till stallet fortsatte ridpasset på gräset. Var lite fast i högersidan men efter lite gymnastiserande så lossnade han fint. Kändes inte exakt lika fantastisk som häromdagen - men det är väl tur att inte alla pass går lika bra! Då hade man ju aldrig känt de där höjdarpassen :) Fortsatte på banan i galopp - och häääär kom euforin tillbaka! Travarbetet hade fått honom att lossna helt i sidorna och han var såååå härlig i galoppen! Avslutade genast och klappade om min fina gråa häst!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards