Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Dressage - 28 maj 2009 22:03

Idag har jag varit superlat och inte ridit - men i stället har hästarna fått en äkta SPA-dag :) Rigoletto har blivit badad i väldoftande hästschampoo och Aramis har fått en minst timmes lång behandling av IR-terapeuten Håkan - otroligt vad denna metod är bra! Rekommenderar varmt alla att använda det på sina hästar. Aramis hade lite småsaker som behövde fixas till, var spänd över ryggen i den muskulatur som lyfter upp hela "magen" och revbenen när hästen ska sätta under sig. Hade också en sträckning på insidan av frambenet, strax innanför armbågen, sträckt även i ljumskarna. Men det är nu åtgärdat! Det kan vara roligt för er att se hur det ser ut när man behandlar med IR så här kommer ett par bilder :)



Kolla IR-ljuset som lyser från instrumentet vid insidan på kotan.

Avslutade med lite streching.


Nu till häst nummer två... Rigoletto fick sig ett härligt bad idag, han stod dock inte still många sekunder... Rigoletto i ett nötskal. När han var klar med sin vårtvätt skulle jag ut och gå med honom. Jo pyttsan :-S Hur kan jag ha glömt hur den där tossiga hästen är?! Han for runt som ett jehu i grimskaftet, reste sig, bockade, slog bakut, hingstgnäggade på ett par hästar i hagen, höll på att ha omkull mig... Fick gå in i ridhuset för ute kunde vi bara inte vara. Väl inne i ridhuset gör han entré som heter duga, han far runt som en skottspole, slår med frambenet i marken så att gruset yr, jag ryter till och han kastar sig fram och upp i någon katapultrörelse och landar någon meter fram, biter i grimskaftet och ska hålla i detta hela tiden. Nej - här kunde vi inte heller vara. Jag gav upp och stormade in med honom i stallet där han istället fick mat. Puhhh - att jag kunde glömma? 


Nytvättad Rigoletto som blundar :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards