Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Dressage - 23 maj 2009 23:26

Himmel och pannkaka så mör jag är - känner mig som en mörbultad fisk (ungefär som den som Werner och Werner slår med slägga på i det härliga 80-talsprogrammet Nöjesmassakern) :-o

Hur som helst... Dagens pass började med en en lugn och fin skrittrunda på 20 minuter - när denna var avklarad blev det markarbete på banan. Men nej, jag tyckte den var för djup... Gick in i ridhuset, men nej - där var för dammigt. Gick ut på gräset, gick väl an men kände att jag behövde fyra "väggar". Så jag återvände till banan som i och för sig är vägglös, men dock med staket. Här behövde jobbas kände jag! Aramis gick och såg vacker ut med släppt rygg och bakbenen kvar hemma i stallet. Som tur var satt J också på banan - och då blir det alltid kloka inlägg som får en att skärpa till sig i ridningen. Jag måste våga rida mer!! Aramis kan inte springa runt med släppt rygg på det där viset... Han kräver fortfarande ett rejält stöd från mig, han är inte stark nog att klara ut det själv. Jag sänkte handen, satt djupt i sadeln, hittade takten, drev Aramis in i handen, elasticitet, takt, schwung, ryggverksamhet, bakben, damcykel (!) (ja han brukar liknas vid en damcykel min lille grå)... Så ääääänteligen höjde han upp rygg och manke, välvde halsen i en vacker båge och visade en trav som kändes suuuuper! Allt föll på plats! När Aramis kändes så fin så lade jag ner honom och avslutade. Tittade på klockan och satte i halsen tre gånger om! Det visade sig att jag ridit i över en timme :-o Fast å andra sidan - det här behövdes! Jag tror att Mr ibland går och fuskar lite väl mycket... Nej - det var ett nyttigt pass idag! Gissar att jag kommer att ha träningsvärk imorgon. Nu ska jag sussa sött här :) Ha en fortsatt härlig helg!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards