Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Dressage - 31 maj 2009 23:58

God afton på er alla! Idag har Aramis fått sig en uteritt med tillhörande matte på ryggen. Jag har fått önskemål om mer fakta kring Mattiasträningen - och självklart här kommer det :) Mattias tyckte att jag bör vänta med Falsterbokvalet denna omgång och satsa på det nästa sommar istället, dock - han tyckte att jag skulle försöka komma med till Breeders i Flyinge (finalerna går i oktober), då har vi mer tid på oss. Eftersom Aramis har växt och (säkert ska växa lite till) så har jag inte kunnat rida precis så som jag planerat (så är det ju att ha unghäst) - hästen och hästens kondition får avgöra! Mattias tyckte att Aramis hängde ihop mycket mer denna gång, jämfört med när han såg honom sist. Jag har ju talat om det tidigare; att Aramis är lite som två hästar (en framdelshäst och en bakdelshäst) och dessa två har alltså inte hängt ihop riktigt innan.

Nåväl, dagens pass fick bli en uteritt - du som läsare får den äran att följa med några hundra meter nedan :) Hi hi (bli inte yr bara, det blev nästan jag när jag kollade). Och Aramis skrittempo är kusligt högt... Han ska med tåget :) Hade kanonfint stöd (när jag sedan kortade tyglarna) i båda tyglar och han kändes riktigt fin idag med! Rigoletto fick en härlig dusch idag, vi har haft 26 grader :-o Ha en härlig vecka!

Av Dressage - 31 maj 2009 10:13

Igår var det dags att testa Rigoletto bushäst! Det är sådan enorm skillnad att hålla på med honom jämfört med Aramis. För det första är Rigoletto mer storleksmässigt som en liten D-ponny ;) Han visar aldrig en sur min NÅGONSIN (Aramis står gärna och surar när man borstar). När man sedan ska tränsa Rigoletto så är han så "på" att få bettet i munnen att han hinner äta upp både tyglar och käkrem innan bettet är på plats :) Han är en äkta liten myshäst! När man sedan kommer utanför stallets fyra väggar, det är då det oftast slår slint i huvudet på honom... Då kan liksom vad som helst hända... Det är då man kan flyga all världens väg som ryttare. Fast jag känner å andra sidan Rigoletto ganska bra efter tio års kompanjonsarbete :) Skrittade ute på gräset igår, han var tjabbig i munnen - idag blir det till att rida med nosrem! Återkommer senare med dagens rapport! Njut av söndagen så länge!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards