Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Dressage - 4 maj 2009 22:15

Hade egentligen inte planerat att rida idag då den sadel jag fått låna av snällaste stallvännen inte låg helt optimalt på Aramis. Har ni fått känslan av att sadeln inte ligger på hästen utan ovanpå? Just så kändes denna sadel. Har faktiskt aldrig tidigare känt känslan, men läskigt var det. Kändes som att jag precis när som helst kunde kasa runt hela Aramis med sadeln :-S Dessutom satt schabraket som hela havet stormar efter gårdagens pass. Grundat på dessa antaganden ville jag vänta tills min egen Passier är tillbaka från Tyskland. Men hur som helst så ändrades mina planer idag i stallet då jag fick veta av I att hon skulle rida i en annan sadel än hennes egen. Hon skulle nämligen i sin tur låna en Butetsadel av en annan stallvän, ha ha - vilket sanslöst lånande av sadlar det har blivit i vårt stall! Tur att alla är så himla snälla och hjälpsamma! Det är värdefullt. Så då tog jag tillfället i akt att prova att rida i en Amerigo Vega. Och Aramis gick såååååå bra!!! Jag är redo att kvala imorgon :o) Skämt å sido... Red i ridhuset idag och när han skrittat fram på lång tygel kortade jag tygeln och fick lite småtaskigt stöd i högertygeln. Jobbade loss detta och snart hade jag ett kanonfint stöd på båda tyglar. Började trava - han kändes otroligt fin! Travade några varv åt varje håll och galopperade ett varv. Han var laddad och så himla härlig! Hostde inte, kändes bara super! Aramis ville bara länga på långsidorna så jag fick hålla igen för att han inte skulle gasa på för mycket. Hade hnom kanon mellan hand och skänkel. Här haglar superlativen men man är ju bara så lycklig och glad efter ett lyckat dressyrpass! Sadeln var suuuper att rida i och Aramis verkar stormtrivas i den. Jag får låna den hela veckan! Ha en härlig kväll alla :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards