Alla inlägg under mars 2009

Av Dressage - 26 mars 2009 11:16

tycker jag är riktigt trevligt! Denna har jag till exempel själv hängandes på en vägg vid uppstallningsplatsen!

Av Dressage - 25 mars 2009 20:42

Idag hade jag ju egentligen för avsikt att rida ut, men med en vårsko mindre på fossingen (det gäller alltså inte mina skor) så fick det bli en tömkörningsrunda i ridhuset på mjukt och fint underlag. Spände ner tömmarna under magen för att få honom att söka sig neråt ordentligt - så fiiint han gick och så vacker han var med sin välvda nacke :o) Kom dock lite väl djupt ibland så efter ett litet tag spände jag upp tömmarna högre. Min häst har fått "dille" på att länga traven - han kan susa runt och visa upp sig i evigheter i mellantrav. Försöker dock förmå honom att inte göra denna rörelse allt för mycket. Jobbade honom cirka 30 min på töm - gick riktigt fint. Matte kunde också tydligt se hur vänster bak sätter ner en bit utanför kroppen, försökte jobba med att ha honom rakriktad på volten och vips så kom vänsterbenet in under kroppen istället! Redan imorgon kommer hovslagaren och slår på en ny sko! Sköönt slippa vänta. Och så är det avmaskning för båda hästarna imorgon. Banminth dubbel dos. Foto från  tömkörningen idag!

Av Dressage - 25 mars 2009 14:01

som du kommer att kunna beskåda på Falsterbo Horseshow i sommar där jag ställer ut mina verk tillsammans med andra konstnärer! Jag återkommer naturligtvis med mer information, var vi kommer att finnas et cetera :) Välkommen dit :)

Av Dressage - 25 mars 2009 09:44

Till helgen åker jag och Aramis till pensionat Gamlegården! Ska bli mysigt återse Rigoletto igen :o)

Av Dressage - 25 mars 2009 09:28

Börjar dagen med en liten kortis bara. Idag blir det stallet i eftermiddag och en liten uteritt, med stora inslag av markarbete! Måste jobba på rakriktning och det är ju lysande att göra på grusvägar och andra ytor där man saknar vägg :) Visar en liten bild från stallet - så här nyfikna och hungriga är alla hästarna när man kommer till stallet på kvällen :)

Av Dressage - 24 mars 2009 21:14

Idag blev det en stillsam och lugn stalldag. Ordnade sedvanliga stallsysslor och bytte stalltäcke - nu har det ju blivit kallt här i skåne! Så varmare täcke på! På återhörande imorgon gott folk! Sussa sött :)

Av Dressage - 24 mars 2009 12:11

Jag är glad för att använda Back on Track-produkter till mina hästar. Inte minst ryggvärmaren (som Aramis får stå med före ridpassen) är ovärderlig! Speciellt för Aramis som har lite spänningar i sin rygg . jag rekommenderar denna varmt till alla :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards