Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Dressage - 26 mars 2009 22:17

Eftersom det är hoppträning i ridhuset på torsdagar så var det bara att ge sig ut i ur och skur som gällde. Jag var kanske inte helt vädersmart klädd idag. Hade två vita fleece"jackor" (utan vindskydd) och en väst. Ni skulle ha hört alla mammor i stallet när jag styrde ut ur stallet "nämen ska du inte ha mer på dig, du kommer frysa, vill du inte låna en jacka" - de är ju för gulliga. Jag avböjde dock alla fina erbjudanden och trotsade vind och snö! Det var inte bästa vädret att ge sig ut i vill jag lova, men skam den som ger sig :)

Aramis innan avfärd (jag rider alltid i vita lindor - äkta dressyrnörd)
'


När jag hoppat upp så skrittade vi iväg. Visste egentligen inte riktigt var vi skulle rida idag. Ut i naturen skulle vi, men var? Slumpen fick avgöra och vi hamnade till slut på banvallen! Färden dit gick superbra. Hade bytt bett på Aramis idag, han har fått en liten spricka i mungipan på höger sida så ett muffbett var på sin plats! Det gillade Aramis! Han var så otroligt fin i munnen och tog till och med stöd på högertygeln :) När vi skrittat i 25 minuter så började vi trava.



Han kändes riktigt fin, måste dock hela hela tiden dämpa honom - han går i ett nafs upp i mellantrav... Red igenom ett gods och skrittade sedan ut på banvallen. Här var det alldeles vindstilla eftersom vi red mellan två vallar. Prima - kändes nästan som att sitta i ridhus. Underlaget var jättefint och vi travade på. Aramis hade dock fått syn på något långt bort och var lite smått opåverkbar :-) Väl hemma, 45 minuter senare, så avslutade jag på banan med 10 minuters markarbete. Eftersom han kändes så otroligt fin i munnen, mellan hjälperna och mjuk och lätt så tänkte jag - varför inte prova hur han svarar på lite samling. Jag drev på lite extra och vips så började han trampa :-o Gjorde samma sak ett par gånger och öste beröm över honom :) Det där kommer han inte att ha svårt för! Imorgon styr vi norröver. Cirka 10 mils färd väntar. Jag återkommer med rapport när vi landat på säker mark igen :) Nattinatti :o)

Av Dressage - 26 mars 2009 21:32

speciellt när det ser ut så här när man tar ut lindorna ut tvättmaskinen.


 Men ett par minuter senare ser de ut så här :)

Av Dressage - 26 mars 2009 12:08

Har ni spanat in LC:2? Annat var det på min tid när LC:2 var ett trevligt och framförallt unghästvänligt program. Något jag inte tycker att det är längre! Kolla in den här länken och ta er en titt på programmet. Rena rama virrvarret! Och nästan fatta galopp från skritt är det också. Huga :-S

Av Dressage - 26 mars 2009 11:51

Jag kan varmt rekommendera alla att titta in på Tim Flachs hemsida! Enastående vackra fotografier.

Av Dressage - 26 mars 2009 11:35

Idag måste jag och Aramis rida igenom programmen som vi ska tävla på söndag! Jag förstår fortfarande inte hur han ska få plats på en 40-bana :-S Tre galoppsteg och han når från ena kortsidan till andra (på en 60-bana!!!). Ni vet väl att Stallbacken har alla nya dressyrprogram (dessutom uppritade) perfekt att träna på :o) Tack för denna sida!

Av Dressage - 26 mars 2009 11:16

tycker jag är riktigt trevligt! Denna har jag till exempel själv hängandes på en vägg vid uppstallningsplatsen!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards