Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Dressage - 9 mars 2009 20:09

När jag kom upp till stallet idag var Håkan där - han höll på att känna igenom Aramis halvsyster Dibsy. Jag har tidigare skrivit om vår superhjälte Håkan som kommer till vår allas räddning när behovet finns. I ett tidigare inlägg har jag berättat om ir-terapi, som är den metod Håkan använder sig av, en i mina ögon mirakulös metod! Gå in här och läs mer! Hur som helst - när Håkan var klar med Dibsy så frågade jag om inte han inte hade lust att bara känna på Aramis rygg (hade en rejäl låsning där för en tid sedan) och snälla Håkan kände igenom hela Aramis och kunde konstatera lite träningsvärk i ryggen - det var det enda! Skööönt! Träningsvärken i ryggen har förresten Aramis fått eftersom han börjat arbeta mycket mer över ryggen (som jag skrivit de senaste dagarna) :)

Idag blev det bara rykt och matfix - sedan bar det av hemåt, men innan jag åkte hem stannade jag för att träna med vovvis. Gick kalas! Det bästa var dock när jag hade parkerat bilen och skulle ta mig hem med hela min packning. Jag måste ha sett ganska rolig ut... I ena handen en stycken stor schäferhane, i andra handen en överfylld matkass, i samma hand två påsar proppfulla med färskt hundfoder (bara 16 kg så det var inte så farligt...) och på axeln min handväska. När jag går där på gatan med hela mitt gepäck så går naturligtvis den ena påsen sönder (innehållande 8 kg hundmat) varpå en fryst 1-kg:s hundmatskorv faller ner på gatan. Det är i sådana stunder som man tackar sig lyckliga stjärna att man har en väldresserad (och ack så klok hund) - jag bad honom helt enkelt ta upp den iskalla 1kilos korven - vilket han snällt gjorde. Och så gick vi hem :) Han bar korven ända fram till dörren och fick såå mycket beröm :) Här kommer bild på det hela :)

Ha en underbar kväll :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards