Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Dressage - 31 mars 2009 21:25

Aramis får faktiskt en välbehövlig vila i ett par dagar efter tävling och allmänt ståhej. Istället blev det massage idag - och det uppskattades vill jag lova! Strechade halsen med morötter och masserade sedan halsen - det gillade han verkligen! Har inhandlat morötter idag - 20 kg, det räcker väl ett tag :o)

Av Dressage - 31 mars 2009 19:47

Därom tvistar de lärde... Tänkte berätta vad det innebär att försöka kvala femåringen till Falsterbo och Scandinavian Open i dressyr. För att få bli startberättigad i Falsterbo, femårsklassen, så krävs att hästen mellan mars och juni startat minst två LA-klasser (regional tävling lägst) på lägst 68 %, man kan också kvala in genom FEI:s LA finalprogram för 5-åriga hästar, här ska man minst ha uppnått 72 %. Man har sex starter på sig att försöka uppnå dessa resultat (gånger 2, det räcker alltså inte med att uppnå dessa % en gång). När dessa % är uppnådda så är man direktkvalad till Scandinavian Open i Falsterbo. Finalen i Falsterbo rids i Scandinavian Open LA för unga hästar 2003. Flera åsikter varmt välkomna :)

Av Dressage - 31 mars 2009 11:57

På min tur med hunden i morse kunde jag konstatera följande:

Blåsippan ute i backarna står...

Vilket djur döljer sig på bilden?


Över till något helt annat... Nu funderar jag så att jag blir gråhårig om jag ska satsa på Scandinavian Open med Aramis eller ej. Jag vill mer än gärna ta del av era kloka råd och funderingar i ämnet. Är det för tufft för en femåring att utsättas för dessa rätt tuffa krav? Ska man ta det för var det är; inte satsa som en blådåre - och se var man hamnar? Jag återkommer strax med ett inlägg om vad som krävs! På återhörande.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards