Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Dressage - 3 mars 2009 22:37

Nu är jag ganska sur :-( Har precis skrivit världens längsta inlägg och så flippar Blogga gratis och vips så är allt jag skrivit puts väck! Tack för den televerket. Hur som helst så kan jag i korta drag berätta att träningen idag gick suuuuper! Aramis har visat prov på att vara en riktigt riktigt kanonbra gångartshäst! Vi jobbade mycket med att få Aramis att ta stöd på båda tyglarna, släpper mer än gärna stödet i högertygeln - därför jobbade vi mycket med detta. Ställa honom till vänster och passa upp så att han inte petar in bakdelen i försvar. Det var ett riktigt roligt och nyttigt pass. J började med att rida Aramis (tycker alltid att det är bra om tränaren har lust att sitta upp på hästen och känna hur den känns, alltid lättare att träna en häst som man själv ridit). Himmel och pannkaka vad Aramis travade på! Han näst intill svävade ovan mark :) Vi arbetade också mycket med att få Aramis jobba igenom hela kroppen, få honom rätt runt och låg i formen för att stärka sig här och sedan orka bära sig högt. Jag har lite lätt för att höja min hand och så fort jag gör det så släpper Aramis ryggen och blir som en "damcykel" (a la u-ram), måste vara noggrann med att ha en sänkt hand så att Aramis rygg kommer upp ordentligt! Imorgon får det bli en uteritt och på söndag är det träning igen :) På återhörande gott folk!

Av Dressage - 3 mars 2009 00:07

Nyss hemkommen från bio, ikväll blev det den relativt nya biofilmen "män som hatar kvinnor" - en grymt spännande och sanslöst bra film! Den kan jag varmt rekommendera!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards