Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Dressage - 1 mars 2009 22:04

Idag har jag invigt min nya ryktlåda! Det är lite vi (eller i alla fall jag) som ryttare behöver för att ha riktigt kul, till exempel som att fylla upp den nya ryktlådan med rengjorda ryktborstar! Hur som helst så blev det kanonfint! Spana in bilderna och se. Den här ryktlådan handlade jag på Gekås, kostade 129 kronor (om jag inte missminnner img). Ett riktigt klipp :)

Kom ganska sent till stallet idag. Började med ridturen och avslutade med mockning. Red ut en sväng med en i stallet, vi hade jättetrevligt - red runt och tittade på de nybyggda hästgårdarna i bygden! Jag föreslog henne att vi skulle börja med husvisningar till häst :) Ingen dum idé alls! Villorna, eller snarare palatsen, som vi passerade var helt sanslöst magnifika! Var ute och skrittade cirka 30 minuter. Aramis fick gå i form första halvan och på lång tygel andra halvan. Skötte sig jättefint. God afton önskar jag er alla!

Av Dressage - 1 mars 2009 18:26

med mina träningar! Min tränare ringde mig halvfyra idag och undrade var jag blev av. Förvisso skulle jag inte träna förrän klockan 16 (i min värld var det dock klockan 18) men eftersom vi står i samma stall undrade han var jag höll hus. När jag svarade stod jag just och beredde en kopp te i lugnan ro. Jag hade hört klockan sex...(!) medan min tränare egentligen sade sexton... Jaha, så då var det bara att stryka den träningen också :-/ ha ha! Nu blir det träning på tisdag i stället. Klockan tre = femton noll noll :-) Inga missförstånd inblandade denna gången får vi hoppas!

Av Dressage - 1 mars 2009 17:05

Denna grimma inhandlades under min sejour förra helgen! Extra full - den lär passa finfint. Gillar när det är lite extra mjukt över nosryggen och uppe vid nacken.

Av Dressage - 1 mars 2009 10:58

Nu väntar vi bara på att den ska dimpa ner i brevlådan :) Ska också beställa ett deltagarbevis för S.O till Falsterbo, tusan vad dyrt det är med häst! Två tusen kronor för dessa två små plastbrickor, det ena är inte ens en plastbricka - det är ett papper :) Nej tacka vet jag hundar :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards