Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Dressage - 14 januari 2011 16:06

Hej alla läsare! Nu har jag kommit på en superidé! Jag är nyfiken på om just du har något häst- eller ryttarrelaterat supertips som du brukar använda dig av. Något du hört av någon annan, något du kommit på själv. Det kan se ut så här:

"Istället för att använda den svindyra prylen så går det precis lika bra med..."
"Jag rengör alltid tränset med det här istället för..."
"Jag smörjer alltid hovarna med det här istället för att köpa dyr..."
"Jag har kommit på att det går mycket lättare att använda mig av xxx när jag ska göra en viss sak"
"Jag ger alltid min häst det här preparatet som är mycket billigare och minst lika bra som xxx"
"Innan jag rider gör jag alltid så här - det har jag märkt blir mycket bättre än att göra si eller så"
"Jag har alltid haft svårt för att göra xxx - men när jag kom på den här idén så går det mycket bättre" AND SO ON!

Ni förstår va :o)

Kom igen nu!
  

Av Dressage - 14 januari 2011 15:22

I morse fick hästarna stå inne och äta hö lite längre, så länge klurade jag på hur jag skulle lösa hagbiten. Att slå ner stolpar (vilket jag försökte) var ganska lönlöst, förvisso hade det nog gått om jag gett mig den på det - men det var väl sisådär lagom lockande att slå ner en 20 pinnar i frusen mark... Nej - jag kom på en annan idé! Eftersom mina två älskade hästar i princip är som två siamesiska tvillingar så beslutade jag mig för att ställa dem i samma hage :o) Jag har rätt stora hagar och många olika varianter att välja på - så fick det bli. Nästa dilemma var dock att ta ut dem, att ta ut dem en och en går förvisso, men när jag väl nått till hagen med den ena har den andra fått minst tre hjärtattacker i sin box medan den första springer för livet i väntan på att den andra ska komma ut :o) Haha - vilka i-landsproblem! Jag vågar icke riskera skador så jag tog helt sonika en häst i varje hand och nöjda och glada vandrade vi alla tre ut tillsammans till hagen. Alla tre i samlad flock, lugna och harmoniska :o)

SÅ GLADA de blev när de fick busa tillsammans! Vilken fröjd för hjärtat och ögat det är att se dessa två underbart levnadsglada hästar fara omkring i snön och busa. När de busat några varv damp de ner sida vid sida och rullade sig tätt intill varandra :o) Ja jösses, jag säger då det. Vid ettiden kom jag gående med lunchhöet och de mötte mig i full galopp! Ätandes ur samma hög (trots att två högar till placerats ut strategiskt i hagen) - så klart!

Utsikt från mitt fönster :o)

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards