Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Så här bor Aramis :o)

Av Dressage - 27 april 2009 20:17

Eftersom det inte blir någon ridutvärdering nu då Aramis växer, så får jag helt enkelt bjuda på lite annat! Först ut är en bild på vår utebana (som i mina ögon är för tungrodd...)


Här kommer en bild på vårt alldeles egna ridhus :)


Och så en betbild på Aramis :)


Bakbenet på väg upp för att vifta bort dumma knott... Nu är våren här (med alla både goda och mindre goda sidor).

Ställde upp Aramis i gången idag och studerade honom noga tillsammans med några kära stallkamrater och även tränaren Elisabeth Engnes. Vi kunde alla konstatera att Aramis är fasligt överbyggd, att han blivit längre över korset och att han fortfarande är lite valpig :) Ryktade honom, oljade hans hovar och gav mig ut på liten promenad med honom. Sååå glad han blev av att få beta, fick knappt honom därifrån :-o Han är pigg och glad och jag har inte hört honom hosta på ett par dagar - skönt! God afton på er alla :)

 
 
Natalja

Natalja

27 april 2009 21:14

Hi hi, vilken "gräs-ätar-blick" han har!! Försöker verkligen stoppa i sig så många gröna strån som det går innan han ska gå in igen : )

Fint ställe ni står på, lyx med eget ridhus! Kram kram

http://latin.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

27 april 2009 21:52

Ja det är alltid väldigt motiverande att stå på en så fin anläggning! Hi hi - ja Aramis såg sååå ledsen ut när han inte fick äta längre, det var därför han åt som en galning - han anade vad som komma skulle :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ida

27 april 2009 22:19

Känner igen mig!! Hästletandet går trögt! Vet ej vart jag ska leta! Är ju lite kräsen vd det gäller psyke och temperament efter att ha haft Zaidi...Svårt att få allt! Har du några tips på var jag kan leta på internet?! Skönt att höra att A är på bättringsvägen. Vad tror du om hans överbyggdhet bak, blir han jämn? Kramar

 
Johanna

Johanna

28 april 2009 08:43

Jag håller med dig om tungt underlag... I do not like! Och har även lärt mig att det är det "värsta" för hästarna att gå på. Hellre för hårt! Och gärna ridning på asfalt för att stärka dom!
I natt drömde jag skulle få rida en grå häst som hette Aramis. Men sen när det var dags för mig att hoppa upp så kom det en kille och tog honom och sa att det var inte alls Aramis utan någon annan. Jag blev såååå besviken!!! Kan drömmen ha något att göra med att jag läser din blogg varje dag och att alla mina "medryttarhästar" bara försvinner framför näsan på mig????....

http://medryttare.bloggspace.se

 
ylle

ylle

28 april 2009 09:31

Den banan ser tungriden ut!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

28 april 2009 09:33

Bot mot överbyggdheten = högklackat fram! Eller - sätt sadeln längre bak så sjunker korset? Skämt åsido, han är bara fem år väl?? och växer fortfarande. Det rättar nog till sig.

 
Therre

Therre

28 april 2009 11:12

Vilken fin anläggning! Ser fram emot fler bilder från ex stall, sadelkammare osv :)
Härligt att kunna beta häst redan nu. Här uppe i Värmland får man nog vänta lite till, men snart förhoppningsvis nu när det varit nästan 20 grader i flera dagar.
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

28 april 2009 16:03

Hallå Ida: Ja visst är det sig likt, synd på utebanan bara. Nu har de också tagit bort större delen av gräsängen som vi red på (insått med nytt gräs). Det är alltså inte för stor yta att rida på nu, men det ordnar sig säkert :) Önskar dig verkligen lycka till med hästletandet! Det är inte lätt att hitta ny livskamrat... Var letar man häst? Själv hittade jag Aramis på equippa. Annars är det väl Hästnet och Tidningen Ridsport :) Jag hoppas INNERLIGT att Aramis blir jämn, annars blir jag ledsen vill jag lova! Kram kram :)
___________________

Johanna: Hi hi, din dröm var ju bara för underbar! Det kanske är en grå häst på väg in i ditt liv :o) Hoppas det löser sig snarast på den där fronten! Hänt något nytt? På tal om underlag - kan inget annat än hålla med. Tusen gånger hellre rider jag på hårt underlag än för djupt. Aramis får inte sätta sin hov i paddocken så länge den är så djup :) Kram
__________________

Ylle: Ja det är exakt vad den är!
__________________

Ylle: Ha ha ha :) Högklackat fram - där sade du något! Kanske något att ta patent på :) Hi hi! Han är bara 5 - kommer nog upp fram också med tiden :)
____________________

Therre: Ja visst är det! Nu har jag också lagt ut bilder på stall och s-kammare :) Hoppas ni också får grönt och fint snart. Här har det gått så fort så man hinner knappt med... Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
sofi

sofi

29 april 2009 19:19

Ser ut att vara en fin anläggning. Vart är det?

http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen

 
Aramis

Aramis

29 april 2009 21:34

Ja det är en mycket trevlig anläggning :) Den ligger precis utanför Staffanstorp (i Nevishög). Var har du din häst?

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards