Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Dressage - 24 januari 2011 23:30

Ja - så var då tredje sadeldagen kommen och jag har ridit ett sista pass i Alton. Den är ju +2 och jag tycker inte att den ligger optimalt (det tyckte ju förvisso inte Lotte heller...) - så det är helt enkelt supersvårt att avgöra hur bra en korrekt tillpassad Alto skulle passa... Humm... Nu börjar jag känna min hemska velighet igen   Aramis gick fint idag, men... Det är som sagt svååårt när den är alldeles för vid och tippar fram. Jag har tagit massa foton på Aramis rygg idag och tänker under morgondagen lägga upp dessa - ska även jämföra med ryggfoton tagna för ett år sedan. Kan vara intressant se om det är skillnad - vilket jag nästan är hundra på! Studerade ryggen noga idag och där har verkligen hänt "grejer". Släpade dessutom fram måttstocken och kunde konstatera att han nu är strax över 170   Stora ståtliga gossen :o)

Ida hade med sin snälla pojkvän i stallet och han försågs naturligtvis med en kamera så att han kunde filma mig när jag red i Alton. Ska lägga upp filmen här och även lägga upp en filmsnutt när jag rider i cc:n så får ni mina kära läsare komma med era kloka tankar :o)

Men nu ämnar jag sjunka ner i dunbolstren och nanna sött och... ja, drömma om SADLAR!!! Sussa sött :o)
  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards