Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Dressage - 18 januari 2011 23:08

Idag blev det väldigt klart att min pina colada på stranden har bytts ut mot en simpel kopp te på kvällen. Det blev också klart att den sköna Ralph Lauren-pikéklänningen ligger ihopvikt i min sommargarderob och numera bytts ut mot en fleecejacka, ett par långkalsonger och ridbyxor. Ja till och med solbrännan börjar bytas ut mot härligt kritvit (grådaskig, nästintill genomskinlig) färg... Men tusan vad trevligt det är att bara tillbaka :o) (även om vi förstås hade SJUKT härligt på semestern).

Det var en sann fröjd att linda på mina vita lindor igen :o) Det var till och med en sann fröjd att skura vattenkoppen, haha. När Aramis var redo för dagens (årets första) pass följde han snällt med ut till ridhuset där jag hoppade upp och skrittade iväg som om vi inte gjort annat den sista tiden. Efter nästan en halvtimmes skrittarbete med en hel del bakdelsvändningsarbete mot slutet tog lite lätt travarbete vid. Aramis kändes superfin! Så mjuk, rörlig och bärig. Skrittade av och klappade om honom ordentligt. I stallet återstod lite fix och efter det bytte jag skåp med A (som flyttat upp i lilla stallet). Efter att ha iordningställt Rigolettos nya skåp nere i stora stallet var det så dags att bege sig hemåt. Härliga stalldag :o)

  

Av Dressage - 18 januari 2011 00:18

Pust och frust. Alltid lika fantastiskt skönt att ha klarat av dessa vansinnesexpeditioner med hundar, hästar och packning (som borde förse vilket jordenruntteam som helst med kläder för en tioårsresa...). Efter en mycket lugn och fin färd ner till Lund kunde två glada hästar, iklädda exakt samma goldenstripetäcken (naaaaaw, haha), vandra in i två nymockade boxar. Efter urstädning av släp, inbaxning av X antal täcken, ikeakassar, foder and so on kunde jag ett par timmar senare konstatera att det var tid att bege sig hemåt. Hästarna såg nöjda och glada ut, kvällsmaten var fixad, höpåsar satta och undertecknads mage kurrade rejält.

Jag och mina kära hästar såg väl ut ungefär så här, ha ha ha:

  

Förresten - under resans gång passade jag på att ringa underbara LL (Amerigoutprovare). Ja, mitt senaste Amerigoköp var väl inte årtusendets bästa, men säga vad man vill om Amerigo - det är ändå en sjuhelsikes bra sadel. Så på fredag kommer L ut till stallet med samtliga Amerigomodeller. De som jag och hon tycker passar bäst kommer jag att få låna några dagar för att prova i lugn och ro. Det känns SKÖNT!!!

Återkommer naturligtvis med mer information om detta!

Nu - natten :o) Sussa sött alla där ute i vårt avlånga land!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards