Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

TIPSBANKEN :o)

Av Dressage - 14 januari 2011 16:06

Hej alla läsare! Nu har jag kommit på en superidé! Jag är nyfiken på om just du har något häst- eller ryttarrelaterat supertips som du brukar använda dig av. Något du hört av någon annan, något du kommit på själv. Det kan se ut så här:

"Istället för att använda den svindyra prylen så går det precis lika bra med..."
"Jag rengör alltid tränset med det här istället för..."
"Jag smörjer alltid hovarna med det här istället för att köpa dyr..."
"Jag har kommit på att det går mycket lättare att använda mig av xxx när jag ska göra en viss sak"
"Jag ger alltid min häst det här preparatet som är mycket billigare och minst lika bra som xxx"
"Innan jag rider gör jag alltid så här - det har jag märkt blir mycket bättre än att göra si eller så"
"Jag har alltid haft svårt för att göra xxx - men när jag kom på den här idén så går det mycket bättre" AND SO ON!

Ni förstår va :o)

Kom igen nu!
  

 
 
Jennie Kristensson

Jennie Kristensson

14 januari 2011 18:01

Vet inte om detta räknas men kör på iaf. Innan vi kom på att jag trängde med min höger hand, hade vi stora problem med sidorna.... Men sen när vi kom på att jag ska tänka utåt, nästan lite ledande i vänstervarvet har allt blivit mycket lättare :-) Med det menar jag, att små saker kan verkligen göra så stor skillnad!

http://jdressyrfjant.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

14 januari 2011 19:04

Jag har ju min hovolje burk som jag bara älskar! En diskad hårinpackningsburk som jag borrat ett hål i, lagom stort för en rund pensel. Häller lite matolja i burken och penslar hovarna varje dag. Billigt som tusan och det bästa för hovarna, säger min hovis!

Bra initiativ, Liv!

 
Jenny Persson

Jenny Persson

14 januari 2011 20:52

Jättebra initiativ! Kan bara inte komma på något just nu....typiskt. Återkommer när jag kommer på nåt :)

KRAM

http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com

 
Therre

Therre

14 januari 2011 22:20

Mitt bästa tips för att få en fin svans:
Massa pälsglans! Sedan tvinna svansen och borsta den ner ifrån och uppåt och vart eftersom släppa på "tvinningen". Sliter mycket mindre på svansen och lossnar minimalt med hårstrån!
(Bra idé på inlägg!)

http://therre.bloggagratis.se

 
kajsa

kajsa

14 januari 2011 23:21

hej..

pälsglans på bogen för att slippa bogskav... de funkar jätte bra..

bra inlägg...

http://kajsaflorello.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

15 januari 2011 08:25

Jag köper pälsglans på ÖB. 1 liter kostar 59 kr och det är jättebra. Sjöbogårdens heter det.

 
rackemarie

rackemarie

15 januari 2011 13:29

I stället för svindyr proteinsalva; köp hemorojdkräm på apoteket. Låter inte så trevligt, men funkar utmärkt på småsår och skav.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Frela

Frela

15 januari 2011 17:16

Jo, trumsan el trumsamumma kommer från tramsmamma som barnen ibland kallat mig för jag alltid varit lite tramsig.. haha..och sedan har dom lekt med orden och rimmat lite hit och dit -så blev det trumsamumma eller bara trumsan.. jo det skall bli kul att du kommer tillbaka.. du är alltid så glad!!

http://www.trumsamumma.blogspot.com

 
Sara

Sara

15 januari 2011 20:02

Kul initiativ - och mycket läsvärd blogg som jag hittade till idag först men kommer fortsätta följa via bloglovin! Alltid kul med dressyrinriktade bloggar, det finns det alldeles för få bra!

http://frogstomp.blogg.se

 
Sara

Sara

15 januari 2011 20:56

Haha, självklart är det okej! Feel free! :-D

http://frogstomp.blogg.se

 
Sara

Sara

15 januari 2011 20:59

Förresten vad avser tips-rubriken på ovan inlägg. Kanske inte direkt ett tips som i "tips och trix", men tänkte ändå tipsa om användandet av cykelkorg istället för rykthink eller groomingväska. Perfekt att hänga på krubban/gallret till boxen om man borstar/fixar i ordning hästen i boxen (vilket jag så gott som alltid gör) och dessutom superlätt att ställa in i tävlingsskåpet (ryms perfekt bakom stövlarna, under sadeln) och sedan hänga upp på boxväggen på meeting. Kräver inga krokar och dessutom "see-through" - vilket gör att man alltid hittar det man vill ha!

http://frogstomp.blogg.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

15 januari 2011 23:59

TACK TACK TACK för alla supertips! Jag kommer att publicera dessa i ett eget inlägg och sedan är det bara att fylla på med era supertips så fort ni kommer på fler :o)

Frela: TACK snälla du för de fina orden! Intressant få höra historien bakom Trumsan :o) Tack för snälla ord - du är själv också glad :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Caisa

Caisa

16 januari 2011 00:08

Så här i snötid så har jag 2 supertips. Man kan själv tillverka "snabbsnösulor" av glasslock som man klipper med en rejäl sax (väldigt bra för då har man en anledning att äta mycket glass). Sen i stället för att hacka sig ner i isen med hovkratsen, den som packats hårt inne i hovarna (om man nu har missat att få på snösulorna) så testa att banka på hovens yttersida med en hammare eller träklubba, inte på skon utan på hoven. Snön lossnar direkt efter ett par *knack-knack*

//C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Dagge

16 januari 2011 01:03

Det enda som får en skimmelsvans vit(aktig) är att tvätta den i JODOPAX! Mitt bästa tips!!!

 
Ingen bild

Carina

16 januari 2011 18:13

Jag använder vanligt barnpuder att pudra där täckena skaver på bogen. Det gör att det glider lite lättare och minskar risken för irritation i huden.

 
Linda

Linda

20 januari 2011 15:09

Barntalk till att göra vita ben & tecken ännu vitare på utställning/fölvisning etc.

http://www.cheran.blogg.se

 
Ingen bild

Eva i Vellinge

14 januari 2012 18:58

Ryck manen med våta fingrar, då får man bättre grepp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards