Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Härligt!

Av Dressage - 14 januari 2011 15:22

I morse fick hästarna stå inne och äta hö lite längre, så länge klurade jag på hur jag skulle lösa hagbiten. Att slå ner stolpar (vilket jag försökte) var ganska lönlöst, förvisso hade det nog gått om jag gett mig den på det - men det var väl sisådär lagom lockande att slå ner en 20 pinnar i frusen mark... Nej - jag kom på en annan idé! Eftersom mina två älskade hästar i princip är som två siamesiska tvillingar så beslutade jag mig för att ställa dem i samma hage :o) Jag har rätt stora hagar och många olika varianter att välja på - så fick det bli. Nästa dilemma var dock att ta ut dem, att ta ut dem en och en går förvisso, men när jag väl nått till hagen med den ena har den andra fått minst tre hjärtattacker i sin box medan den första springer för livet i väntan på att den andra ska komma ut :o) Haha - vilka i-landsproblem! Jag vågar icke riskera skador så jag tog helt sonika en häst i varje hand och nöjda och glada vandrade vi alla tre ut tillsammans till hagen. Alla tre i samlad flock, lugna och harmoniska :o)

SÅ GLADA de blev när de fick busa tillsammans! Vilken fröjd för hjärtat och ögat det är att se dessa två underbart levnadsglada hästar fara omkring i snön och busa. När de busat några varv damp de ner sida vid sida och rullade sig tätt intill varandra :o) Ja jösses, jag säger då det. Vid ettiden kom jag gående med lunchhöet och de mötte mig i full galopp! Ätandes ur samma hög (trots att två högar till placerats ut strategiskt i hagen) - så klart!

Utsikt från mitt fönster :o)

  

 
 
Maria G

Maria G

15 januari 2011 12:13

Vad härligt att det gick bra att släppa ihop dom, det där är alltid ett orosmoment!!
Maria G

http://www.dressyrtantensblogg.blogspot.com

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

17 januari 2011 10:33

Maria G: Ja huuuu :-/ Att släppa ihop kan ju vara en riktig rysare - som väl är känner Rigoletto och Aramis varandra väl och genom att ha tolkat deras kroppsspråk sedan tidigare så visste jag att det skulle gå fint :o)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards