Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Dressage - 15 januari 2011 23:37

Fast inte vädret dock :o( Bah vilket gräsligt väder det har varit idag... Hur som helst; startade dagen med att fodra. Därefter gick jag och fodrade mig själv och när jag var klar med detta var det lagom tid att ta ut hästarna. På med tjocka täcken utanpå stalltäckena, grimma på, grimskaft på och sedan ut med båda hästarna i släptåg. De är ju så ofantligt snälla de där två små hästarna   De följer mig som två små lamm :o) De blev minst lika glada över att få komma ut i gemensam hage idag och jag stod kvar och log medan de rullade sig i snön (läs regnblasket). Därpå följde operation mockning, allmän storstädning av stallet, lunchgiva i boxarna etc. etc. Sedan flöt dagen på och jag hann med att pussa lite på min uppsats. En riktigt härlig lördag med andra ord.

På måndag styr jag med båda hästarna till Lund igen! Ska bli så vansinnigt roligt att komma igång igen och jag är peppad till TUSEN! Som alltid, haha :o) Ska även då ta tag i sadelexpertishjälp. Funderade på att ta hjälp av sadeldoktorn; någon som har anlitat honom?

Ha en lööövely lördag!

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards