Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Dressage - 26 januari 2011 18:39

Som väntans tider. Sitter just nu med en nersövd Majja och väntar på röntgenplåtarna. Håll tummarna. ..

Av Dressage - 26 januari 2011 12:17

Ha ha - jösses vilket potpourri till rubrik  det blev till detta inlägg Kaskadspyorna syftar inte till att beskriva undertecknads tillstånd utan undetecknads underbara lilla vovve.

Vi väcktes klockan 05 i morse av att Zäta inte mådde helt bra i maggen - skum och galla om vartannat kastades upp i parti och minut. Jag blev jätteorolig och ringde till veterinär och efter (hrm...) lite googlande stod det klart att hypokondrikerns hund kunde ha fått magomvridning. I panik kastade jag mig ut i bistra och nattsvarta morgonen och for iväg längs Lunds gator och torg med en kräkande hund i släptåg. Väl på akutmottagningen blev det lite bättre för att snart bli sämre igen och kort därefter var vi inne hos tant veterinär som fick känna igenom vovven. Eftersom han är EXTREMT aggressiv och måste sederas inför varje veterinärbesök (men inte veterinären ville göra det idag pga att han var så dålig) så fick det bli med livet som insats när veterinären undersökte buken. Mig gör han aldrig något så hade det bara gått hade jag kunnat undersöka honom :o) Som väl var fann veterinären inget konstigt, buken kändes fin men vi ordinerades strikt diet med fasta hela dagen lång. När vi x antal spyor senare kom hem fick han inte ens behålla vätska :o( Nu sover han dock gott i soffan under två filtar :o)

Så till gårdagen med tillhörande sadelfunderingar. Vi sadlade och tränsade och gjorde oss i ordning för härlig uteritt. Jag har ju en stallkamrat som äger en Childericsadel och för första gången fick jag nu testa hur det var att rida i en sådan. Nej, jag kan säga att jag är inte jätteimponerad. SUPERknästöd som låser fast passar inte alls mig. Då trivs jag hundra gånger bättre i Alton och cc:n. Självklart hade jag kunnat köpa mig en Chlideric om det visade sig att Aramis stortrivdes i den. Men han skjutsade över mig till vänster och jag hamnade åter snett i sadeln (något jag INTE gjorde när jag provade Alton och cc:n). Även om Aramis kändes helt okej under efterföljande korta ridpass i ridhuset så är jag ändå inte helt nöjd med sadeln. 1 - 0 till Amerigo :o) Skönt avskriva Chlidericen (i alla fall tills vidare). På gensyn ikväll :o)

     

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards