Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

En dag i bilen

Av Dressage - 29 oktober 2009 23:22

Idag har vi mestadels färdats i bil genom mörka skogar. Vi har sett vårt oerhört vackra land, orörd natur, stilla sjöar, ensamma stugor, betande får, anrika herrgårdar, slingrande grusvägar, nerlagda gruvorter, igenbommade bensinmackar, folktomma byar, ensliga fält, betande rådjur, ensamma ryttare till häst - Sverige är enastående vackert och bjuder på en oerhört vacker natur. När vi lämnade Mariestad i förmiddags begav vi oss till Askersund där god lunch inmundigades på ett otroligt chamrigt litet café som hämtat från en annan epok! Underbart mysigt och precis i min stil :) Sedan gick färden vidare in i de mörka skogarna för att slutligen komma ut på E20 mot Öerbro. Slutligen har vi alltså landat i Karlstad där jag nu lämnat mina hästar på ett galleri. Hästarna hämtas imorgon igen och då går färden vidare mot Stockholm där helgen skall tillbringas! Ska bli jättemysigt! Hoppas ni haft en härlig torsdag! Nattinatti :)Keramik   keramik  

 
 
ylle

ylle

30 oktober 2009 06:13

Vackert land, ja! Men det låter litet ensligt sorgligt med "nedlagda gruvorter, igenbommande bensinmackar, folktomma byar...."? Ska ALLA bo i stan nuförtiden?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

30 oktober 2009 08:59

Mysigt det låter! Sväng förbi om ni har lust på hemvägen. Jag kommer att vara hemma hela helgen. K!

http://zinmyheart.bloggagratis.se

 
sofi

sofi

30 oktober 2009 10:01

Du gör så fina hästar! Är så glad över den jag har köpt av dig.

http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen

 
Johanna

Johanna

30 oktober 2009 18:11

Se där ja! Då åker ni ju förbi mig också! :-)) Trevlig resa och fiiiiina hästar!

http://jottis.bloggplatsen.se

 
Aramis

Aramis

31 oktober 2009 19:50

Ylle: Jaaa visst låter det sorgligt! Och det är precis vad det är... Folk flyr från landsbygden till städerna. Sorgligt är bara förnamnet :(

Ida: Jag ska ha dig i åtanke när vi åker hemåt! Har vi klockan med oss så styr vi självklart mer än gärna förbi! Kram kram

Sofi: Det gläder mig oerhört mycket att du är så glad för din skulptur!

Johanna: Tackar tackar för både hästberöm och trevligreseönskning :)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards