Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Dressage - 10 oktober 2009 21:30

Aramis svans är flätad, schabrak och lindor är nytvättade, tränset är smörjt efter alla konstens regler, likaså läderridstövlarna, transporten är rengjord och nyspånad och hö är på plats. Nu tror jag inte det är mer som kan förberedas. Stiger upp med tuppen någon gång i morgonbitti, fodrar Aramis och ska då även fläta manen, olja hovar och linda honom i vita lindor :) Sjäääälvklart rider jag fram på tävlingsplatsen i vita lindor :) Håll tummarna för mig (oss)! Nattinatti!

ekipage   nytvättat   mis 0904   mis ridpass 0904  

Av Dressage - 10 oktober 2009 17:23

God eftermiddag! Aramis och jag har nu landat hemma i vårt eget stall, färden hit gick strålande fint. Rigoletto blev dock lite ledsen i ögat när vi lämnade honom kvar i stallet i Staffanstorp. Nu ska jag tvätta lite schabrak och lindor, komma i form inför morgondagen och förbereda. Finns det förresten något roligare än att förbereda inför en tävling :o) Har dock fått lite halvdumma starttider :-/ 10.45 första klassen och 15.28 andra klassen... Det blir till att köra hem mellan klasserna och låta Aramis stå i boxen och få lunch. Nej - nu bär det av ut i stallet :o)  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards