Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Dressage - 9 oktober 2009 23:17

Nyss hemkommen från nattrundan med Zäta! Måste bara snabbt berätta vilken magisk syn som mötte mig när jag kommit fram till mitt gårdshus. Ute på den kullerstensbelagda gatan står fem gossar från Lunds Studentsångare, iklädda frack, i en halvcirkel med ett ljus framför sig och sjunger de mest ljuvliga stämmor! Jag stannade till med Zäta och lyssnade till de oerhört vackra stämmorna där mitt i natten på en kullerstensgata i Lund. Magiskt!

  

Av Dressage - 9 oktober 2009 21:56

 Kom till stallet vid 17-tiden idag. Började med att göra lite extra fint i skåpen, fixade bland schabrak och lindor, tog hem sådant som behöver tvättas et cetera. Ställde sedan Aramis i gången och gjorde i ordning honom för ett ridpass. Ute var det ett fantastiskt vackert höstväder - sanslöst vackra färger, strålande sol och klarblå himmel! Ledde ut Aramis från stallet och hoppade upp borta vid ridhuset, styrde ut på vägen och skrittade ut en sväng. Aramis var, hör och häpna, klädd i svarta lindor idag :-o Equiline; ett av mina favoritmärken (tillsammans med Eskadron). Han skrittade på i sitt vanliga rejsingtempo som titt som tätt övergick till trav... Fråga mig inte vad han har så bråttom till :) När vi anlänt hem till stallet igen svängde vi in i ridhuset, men här var det så dammigt att stenlunga skulle bli en naturlig följd om vi suttit här och harvat :) Jag hade nu fått sällskap av min tränare på sin häst, vi gick ut ur ridhuset och fortsatte därför på utebanan som var helt okej idag i underlaget. När det har regnat och är fuktigt i luften blir det alltid bättre där. Aramis var som en äkta sagohäst idag! Han dansade fram och gick enastående! Efter att jag travat ett varv på banan stannade J mig och sade "Liv, han går galet bra - och formen är riktigt, riktigt bra nu" - och jag blir sååå glad av att höra dessa ord, speciellt från denna man eftersom han är så skrämmande ärlig! Jag kan säga, att, hade Aramis gått dåligt, då hade J berättat detta för mig :o) Det är ord och inga visor! Jobbade på med Aramis så som jag gjort de senaste dagarna (veckan) - få honom att ta stöd på innertygeln, rama in, känna suget i handen, flexa igenom, hitta takt, balans, sitta djupt i sadeln på sittbenen, svikta i höften m m. Ja han gick så fint där ute på banan att jag aldrig ville avsluta passet - men jag har som regel att alltid sluta när hästen går bra! Det är mitt sätt att belöna- och inte sitta och nöta på hästen! Tror att Aramis uppskattade detta eftersom inne i boxen väntade havre, betfor, hippo alfa och morötter! Vem hade inte längtat hem till denna måltid :) I morgon styr jag och Aramis norrut, det blir till att tillbringa helgen i eget stall - på söndag är det ju tävling! Ska också försöka klippa mina små vänner i helgen. Jag önskar er alla en god afton och en härlig helg! 

    

Av Dressage - 9 oktober 2009 16:10

Hujeda mig! Igår fanns inte ringaste möjlighet för mig att slänga in ett inlägg :o( Jag hade sanslöst mycket att läsa på kvällen... Men nu är det fredag och helg :) Har därför satt ihop ett fantastiskt litet filmklipp från gårdagens longering. Häng med på äventyr, bänka dig i soffan och se fram emot en tokig longerstund :) Ps. Ja - alla mina två hästar är komplett galna (kanske för att matte är komplett galen??)! Återkommer ikväll!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards