Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Dressage - 2 oktober 2009 21:55

Jag började min dag med sedvanlig promenad med Zäta, sedan väntade skolarbete! Mitt i studerandet ringde min kära vän Kristina och frågade om jag hade tid för en god lunch - och visst hade jag det! Lunchen som bestod av skånsk äggakaka med stekt fläsk inmundigades,på Gourmet Grön; ett synnerligen trevligt ställe med fantastiskt god mat! Kan varmt rekommenderas om ni har vägarna förbi Lund. Nåväl, efter denna goda måltid styrde jag mot stallet där jag skulle möta upp Cissi - Rigolettos nya medryttare! Det var dags för henne att provrida. Allt gick lysande och Cissi verkar vara en helt underbar människa - varm, pålitlig, hjälpsam och noggrann till tusen! Jag hoppas att hon kommer att trivas med Rigoletto (och vice versa) så att hon kan bli min parhäst framöver. Ridpasset i ridhuset gick strålande fint och herr Rigoletto skötte sig som den gentleman han är! Cissi har med egen sadel, en Cobra (föregångaren till Amerigo) - denna låg finfint på Rigoletto. När ridpasset var över fixade jag i ordning Aramis och red honom i ridhuset ett mindre markarbetespass. Han kändes lite stel efter fyra dagars vila, men efter lite galopparbete var han väl genomsmord i lederna :) Då kom en enastående trevlig trav ur honom! Han fick jobba 20 minuter, sedan gå in i stallet och mumsa hö. Både Rigoletto och Aramis är täckade på natten med stalltäcken, på dagarna får de tunna regntäcken över sina stalltäcken - det börjar bli riktigt kyligt nu så det känns skönt att de är varma och goa :) Nej nu håller vi fredagkväll! Nattinatti.

 Misen och jag   Misen 090109   Pixe   Pixe  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards