Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Dressage - 12 oktober 2009 22:21

Som om det inte vore nog med Aramis hovslagartrubbel så har även Rigolettos hovslagare varit smått opålitlig sista tiden. Det började med att Rigoletto skulle skos för en kort tid sedan... Hovslagaren skulle komma klockan 13.00 men ringer strax innan och meddelar att han sitter fast i en hiss med några apor. Ja - jag höll också på att ramla baklänges när jag hörde detta! Och det var helt enkelt för "bra" för att vara en nödlögn (det finns ju bättre och mer rimliga saker att hitta på om man nu känner att man måste det, även om jag personligen uppskattar ärlighet och inga lögner). Hur som helst så satt han där i hissen med några apor och skulle alltså inte kunna sko Rigoletto denna dag. Jag tyckte naturligtvis att det var synd, men det fanns inte mycket att göra. P skulle ner till Lund bara några dagar senare, han bad mig ringa honom på torsdaglunch. Klockan blev 11.50 förra torsdagen - och jag ringde. P meddelade då att han varit tvungen att åka och sko en galoppör som trampat av sig skon, hans dag hade därmed blivit något försenad och därför skulle han komma till Lund något senare. Han lovade att ringa mig under eftermiddagen när han kommit ner till Lund... Idag är det måndag och han har inte ringt - än... I fredags lyfte jag telefonen och ringde därför till Peter - som lovat att börja sko Aramis! Jag berättade om hela "soppan" med P för Peter, frågade vad jag skulle göra (i hopp om att han skulle ta mig under sina vingar :o). Vilket han också gjorde :) Så idag klockan 17.00 rullade mitt släp in på hans gård utanför Löberöd, sedan stannade jag där till 19.15 :-o Tyvärr har P inte riktigt gjort sitt jobb så som man skulle önskat beträffande Rigolettos hovar, därför tog skoningen över två timmar! Men fin blev han :) Jag vet ingen hovslagare som är så duktig, noggrann och trevlig som Peter! Jag har verkligen tur som har lyckats "roffa" åt mig honom till båda mina hästar! Aramis fick vila idag! Det var lite sent att plocka ut honom på ridtur klockan 20.10 när jag kom hem till stallet igen med Rigoletto :) Sussa sött alla där ute!hovslagare  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards