Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Dressage - 16 oktober 2009 23:03

Idag kom jag till stallet riktigt tidigt för att vara jag :) Klockan 14.15 skulle nämligen Caroline, som har sina ponnysar bara någon kilometer från oss, komma på besök och hälsa på mig, Aramis och Rigoletto!  Aramis undrade nog vad jag gjorde i stallet så tidigt och tittade snopet på mig när jag ledde honom förbi boxen där all lunch väntade. Jag gjorde i ordning Aramis, lindade honom vitt och försökte göra honom så vacker som möjligt nu när vi skulle få celebert bloggbesök :) Hoppade upp och började skritta fram i ridhuset. När jag värmt upp lagom länge äntrade Caroline ridhuset med sitt stora leende och glada humör. Hon tyckte Aramis såg stor ut :) Jag är beredd att hålla med! Han är stor - men snäll som ett lamm (bara lite piggelin ibland). Eftersom jag ville passa på att vara ute i friska luften nu medan det var ljust ute gick vi ut på utebanan och fortsatte passet där. Det var naturligtvis mycket att prata om med Caroline som jag för övrigt aldrig träffat :) Vi talade just om det där att träffas IRL (in real life) när man "lärt känna" varandra på bloggen - det är lite lustigt, det känns ju redan som om man känner personen i fråga :o) Hur som helst så hade vi trevligt och tiden gick fort. Samtidigt red jag runt på Aramis lite på måfå på utebanan (tycker dock att underlaget är för djupt), snälla Caroline filmade oss med sin mobil och filmerna har hon nu sänt till min mail! De kommer naturligtvis att läggas upp på bloggen! Aramis gick väl sådär idag ska jag säga, han var lite spänd och trippig i gången och så blåste min halsduk omkring som jag vet inte vad :o) Jag frågade om Caroline ville prova Aramis vilket hon ville! Sagt och gjort, hon svingade sig upp i sadeln och efter att vi kortat läderna några hål (mina ben är extremt långa) så skrittade hon iväg! Efter tag blev det både trav och galopp och det såg sååå fint ut! Synd att jag inte filmade. Jag ser nu, när jag tittar på filmen, att jag måste måste måste försöka dra ner på tempot. Aramis drar iväg som en katapult och det ser nästan ut som om han går på glödande kol så bråttom han har! Avslutade passet med att rida ut en sväng, han låg på (som vanligt) :) Skrittade sedan av min fina häst! Nedan ett foto från dagen (lånat från fotografens blogg). Tack Caroline för ett jättetrevligt besök - det var jätteroligt att träffa dig! Nattinatti på er alla!

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards