Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Dressage - 4 oktober 2009 16:28

Min helg har nästan uteslutande bestått av stall! Och det är ju faktiskt inte alls dumt eftersom det är det roligaste som finns :) Igår kom jag till stallet på eftermiddagen, mockade till Rigoletto och Aramis, ställde mat, fixade höpåsar och pussade på mular! Det blir extra många pussar i stallet nu när båda är på plats, de är mycket medvetna om och säger direkt till om de känner sig åsidosatta (vilket de gör så fort jag inte står hos dem klistrad vid deras sida...) (ja - mina hästar ÄR synnerligen bortskämda; med all rätt :o). Hur som helst, när jag var klar med allt det praktiska hade klockan redan hunnit bli halvsju :-o Ställde Aramis i gången och förberedde honom för ett ridpass. Hur gärna jag än hade velat ge mig ut igår så fanns det inte ringaste möjlghet till detta. Det var faktiskt så att jag emellanåt funderade på om ridhuset skulle stå kvar på samma plats... Det har väl knappast undgått någon att det BLÅSER i vårt vackra land? Det var orkanbyar som drog fram över det platta skånska landskapet och ridhusplåten skallrade i vinden. Ledde ut Aramis i stormen och tog snabbt skydd inne i ridhuset, även om det var blåsfritt här inne så kände jag mig inte säker. Jag var orolig att plåtarna skulle lossna från taken och funderade då på vad som skulle hända... Som väl var behövde jag inte tänka mer på det, ridhuset stod kvar hela passet :o) Eftersom det är längesedan jag bjöd på en filmsnutt (och videon från Billdal inte vill landa i min dator) så kom jag på en genialisk idé igår :) Jag ställde mobiltelefonen mot väggen uppe på sargen och startade videoinspelaren :) Vips så hade jag någon som filmade mig! Nu ska vi inte vara så petiga, jag syns någonstans långt borta (en grå fläck som rör sig). Och att kameran står still och inte följer ekipaget, det behöver väl knappast nämnas. Hur som helst - det blev en liten filmsnutt :) Aramis behövde arbeta igår, han har degat ihop på de här lediga dagarna och tycker nog att livet är rätt skönt om man får gå i sin höga form och släppa ryggen. Jobbade igenom honom och flexade ordentligt i sidorna. Resultatet blev enastående (dock ej med på film). Galoppen var superb igår! Nedan, film från gårdagen!


Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards