Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Dressage - 28 oktober 2009 21:48

... är jag nu efter en fantastiskt god måltid bestående av indisk kyckling i gräddsås med youhurt och cashewnötter på en Indisk restaurang vid namn Kingfisher Indian cuisine i Mariestad (där jag just nu befinner mig)- Jag brukar inte vara särskilt förtjust i indisk mat men detta var bland det godaste jag ätit någonsin! Har ni vägarna förbi Mariestad vill jag varmt rekommendera ett besök här! Har haft en strålande trevlig dag med museibesök på John Bauermuseet i Jönköping - otroligt vackra målningar och ett mycket gripande öde. I morgon bär det av till Karlstad där jag ska visa lite konst, sedan åker vi mot stora huvudstaden! Jag har fått rapport från hästarna  och de mår bara bra! Aramis lilla svullnad på skenbenet har blivit mycket mindre till min stora glädje :o) Nattinatti!

Av Dressage - 28 oktober 2009 10:41

Jaha! Då var man i Jönköping! Fick nyligen rapport från hästarna som sköts minutiöst av min hästskötare. Aramis "överben" var mindre till omfånget idag - skönt! Han har stått med back on track i natt, bra för blodcirkulationen. Igår var vi en "sväng" på Ullared :) Och när man är på Ullared, eller Gekås som det heter, kan man inte gå tomhänt därifrån :) Inhandlade ett regntäcke till Aramis med fleecefoder, två nya uppsättningar lindor (INTE VITA!!!) och två matchande schabrak (INTE VITA!!!) :o) Bildbevis kommer snarast! Jag är mycket nöjd med mina fynd! Schabraken kostade 79 kronor styck och lindorna kostade 39 kronor för fyra! Sanslöst vilka priser de kan hålla. Nej, nu väntar en tur på John Bauer-museet här i Jönköping, sedan åker vi vidare norrut. Ha en härlig onsdag i det vackra höstvädret!

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards