Alla inlägg under augusti 2009

Av Dressage - 3 augusti 2009 13:36

Vilken moraltyp är du? Gör testet på HIPPSON :o)

Av Dressage - 3 augusti 2009 11:19

Igår vet jag inte var dagen blev av... plötsligt var det kväll och jag hade två hästar kvar att motionera! Jag valde Rigoletto - det blev longering på banan. Så klart var han pigg och laddad som en turbin :o) Tur den gossen inte är hingst för då skulle han vara komplett galen! Som om han nu inte är det redan, han skulle vara ännu mer komplett galen :) Galen, galnare, Rigoletto! Han passade på att visa allsköns konster som till exempel piaff :) Finns det någon som har det i blodet så är det Herr Rigoletto, det är en fröjd se honom komma in i rätt takt! Två foton från igår:



Av Dressage - 1 augusti 2009 22:06

Nej - nu får det banne mig vara nog på denna vila! Jag kan helt enkelt inte låta bli att sätta igång Aramis - trots att jag hade sagt tre veckor. Nåja, nu blev det i alla fall vila i två veckor och fem dagar :o) Och jag tror att Aramis är glad över att få komma igång igen - så vi är förhoppningsvis två om den saken! Idag hade jag fint besök från Herrljunga, de skulle komma 17.45 så jag passade på att ha Ararmis klar nere på banan vid denna tid. Finns det någon, mer än ridfolk, som förstår hur roligt det är att äntligen få linda på vita lindor på hästens ben efter att inte ha gjort det på en månad(!). Att få olja hovarna, att spruta på pälsglans och lägga på ett vitt nytvättat schabrak på en nyborstad rygg?  Åååh vad jag älskar denna sport :o) Ledde ner Aramis till banan och hörde av hovklappret att höger baksko inte sitter helt hundra, ska se vad jag kan göra åt saken - hur som helst så kommer hovis på fredag. Spände in Aramis och lät honom skritta på, på volten runt mig. När han skrittat i 15 minuter fick han trava några varv. Så fiiiin hans trav blivit :-o Han har liksom fått en takt och vila i steget. Är helt säker på att det hänt saker under vilan! Ska bli såå roligt att börja rida imorgon! Kanske kan få med någon fotograf ut - behöver onekligen få lite nya foton så att man kan se vad som hänt :o) Ha en ljuvlig lördagkväll!

Av Dressage - 1 augusti 2009 10:37

Mina senaste alster, i urval:


Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards