Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Jag kunde liksom inte hålla mig...

Av Dressage - 1 augusti 2009 22:06

Nej - nu får det banne mig vara nog på denna vila! Jag kan helt enkelt inte låta bli att sätta igång Aramis - trots att jag hade sagt tre veckor. Nåja, nu blev det i alla fall vila i två veckor och fem dagar :o) Och jag tror att Aramis är glad över att få komma igång igen - så vi är förhoppningsvis två om den saken! Idag hade jag fint besök från Herrljunga, de skulle komma 17.45 så jag passade på att ha Ararmis klar nere på banan vid denna tid. Finns det någon, mer än ridfolk, som förstår hur roligt det är att äntligen få linda på vita lindor på hästens ben efter att inte ha gjort det på en månad(!). Att få olja hovarna, att spruta på pälsglans och lägga på ett vitt nytvättat schabrak på en nyborstad rygg?  Åååh vad jag älskar denna sport :o) Ledde ner Aramis till banan och hörde av hovklappret att höger baksko inte sitter helt hundra, ska se vad jag kan göra åt saken - hur som helst så kommer hovis på fredag. Spände in Aramis och lät honom skritta på, på volten runt mig. När han skrittat i 15 minuter fick han trava några varv. Så fiiiin hans trav blivit :-o Han har liksom fått en takt och vila i steget. Är helt säker på att det hänt saker under vilan! Ska bli såå roligt att börja rida imorgon! Kanske kan få med någon fotograf ut - behöver onekligen få lite nya foton så att man kan se vad som hänt :o) Ha en ljuvlig lördagkväll!

 
 
Ingen bild

Anna m Lancio

1 augusti 2009 23:39

Klart du ska sätta igång hästen lite smått, du läste väl i min blogg vad jag skrev om att vila hästar häromdagen? ;-)

Men olja hovar? Jag är imponerad... Själv är jag glad om jag hinner kratsa hovarna innan jag rider... ;-)

 
Jessica

Jessica

2 augusti 2009 10:06

Vad kul att ni är på G igen!! Förstår känslan precis!! =)

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

pia

2 augusti 2009 11:19

Vi skulle nog låta våra hästar vila lite mera än vi gör, en vecka då ogh då. De skulle bara bli bättre, och antall skador minska kraftigt.
Himla svårt bara, man vil ju rida.....

 
ylle

ylle

2 augusti 2009 13:59

Jag tror att det är supernyttigt för hästarna att få vila mellan varven, och se så ridsugna deras människor blir..... jag förstår att det är svårt att tygla sig!!

Vad LITEN du ser ut bredvid resliga gossen, gympadojor, aj aj tänk att få en sån hov på foten aj aj aj

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aramis

2 augusti 2009 17:21

Anna: Absolut :o) Visst läste jag - men unghästar måste vila emellanåt, och jag tror nog att alla hästar mår bra av lite vila då och då! Likaså ryttarna :) Hovolja - så klart :) Fint ska det vá!

Jessica: Ja nu är det plattan i mattan :o) Kuuuul som tusan! Kram kram

Pia: Jag kör på den modellen och tycker det fungerar alldleles utmärkt - ofta är Aramis suuuperfin efter vila :o) Han kanske skulle stå alltid :) Undrar hur fin han skulle bli då :-o

Ylle: Håller med! Alla behöver lite vila och återhämtning emellanåt! Hi hi - jag är inte så stor, men det är klart - jag ser större ut om jag håller Rigoletto :o) Gympadojjor - fina grejjer, ha ha :) Nej - ska skärpa mig!

 
Natalja

Natalja

2 augusti 2009 19:51

Han är så fin din STORA kille!!
Nya ridbilder vill vi se sen, kanske till o med en liten film *pleeeeeace* : )
Annars får jag snart åka ner och titta på er live (jag har ju mer semester sen ; )

Kram kram kram

http://latin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aramis

3 augusti 2009 12:33

Hi hi :) TACK :o) Ja stoooor är vad han är den där gossen! Ska göra mitt bästa ang ridbilder. Men å andra sidan hade det varit jättekul att träffa dig live igen ;) Du är så varmt välkommen hit :o) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards