Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Dressage - 30 augusti 2009 12:23

Det var spännande att få komma hem och börja klämma och känna på Aramisen. Han är numera, till min enorma glädje, helt normaltempererad i benen, inte tillstymmelse till svullnad och allmänt normal. Jag tycker att han kroppsligen gått ner sig lite på denna tid, men att stå på liten hage och inte röra sig normalt sätter så klart sina spår (dock inte på Rigoletto, hi hi). Jag bad Aramis trava lite sporadiskt i hagen runt mig och vid en första anblick såg det lite stabbigt ut. Inte fram, utan snarare bak. Han såg inte direkt halt ut, snarare "stabbig/stapplig" kort och gott. Gick in och funderade på vad som nu är bäst att göra och kom efter en tids grubblande fram till att jag tar ner honom till Lund imorgon och kallar ut min guru Håkan Enqvist - jag tror nämligen att Aramis fått sig några rejäla smällar i flertalet muskler efter det extrema fall som han lyckades med för två veckor sedan. Så nu börjar vi här - ser vad Håkan säger, känner hur Aramis känns efter detta och därefter fattar jag beslut om eventuella framtida kval!

Av Dressage - 30 augusti 2009 07:08

Nu är i min lilla konstresa över och jag har verkligen haft roligt! Efter att ha träffat trevliga Natalja och fina Latin styrde jag mot Kalmar där galleri Noshörningen besöktes, i syfte att visa upp min konst och kanske få den äran att ha en framtida utställning! Hur som helst så väcktes till min glädje ett intresse hos galleriinnehavaren och hon skulle tala med galleriets övriga konstnärer! Spännande! På kvällen anlände min käraste och vi sov över hos goda vänner i Kalmar, kvällen avslutades med god middag och många skratt! På onsdagen for vi vidare ut i ovissheten och landade i Korrö, se tidigare inlägg. På torsdagen besöktes Ullared, det blev en rätt snabb runda (spara lite till nästa gång :o)). På kvällen åt vi god mat på restaurang och sedan somnde vi gott i vår stuga! På fredagen körde vi mot Göteborg, jag hade avtalat tid med Lerverk - ett galleri mitt i centrala Göteborg! Efter att ha lämnat hästarna där några timmar mötte jag upp ett par kvinnor ur kooperativet som meddelade mig att man ville ha mina hästar i fönstret som en "fönsterutställning". De ska höra av sig snart och tid för detta ska avtalas! Glad hämtade jag hästarna från galleriet och vi styrde vidare mot Stockholm där Galleri Hippo skulle besökas. Vi parkerade precis vid Gamla stan, Skeppsbron, och jag gick upp till galleriet för att presentera mig. Sedan hämtade jag några skulpturer som Eva (galleriinnehavaren) tillsammans med sin syster granskade. När en timme hade gått var vi på väg därifrån, jag lämnade pojkvännen i Stockholm och for sedan vidare ner mot skåne. Vad anbelangar G. Hippo (som är extremt svårt att bli uttagen till) ville Eva se fler skulpturer  - ska maila till henne så får vi se vad som händer. Hur som helst så är jag fantastiskt nöjd med resultatet av resan! Jag kommer naturligtvis att hålla er alla underrättade om vad som sker :)  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards