Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Dressage - 8 augusti 2009 22:35

Idag ville min kära hälft följa med ut på en ridtur :o) Så båda hästarna preparerades för uteritt, dock har jag bara en sadel här vilket innebar att jag fick sitta barbacka (man är väl gentlekvinna :). Dessutom valde jag att klättra upp på Herr Rigoletto eftersom han kan vara skvatt tokig - och med handen på hjärtat så har faktiskt aldrig Aramis gjort ett enda bus med mig. Så det kändes helt enkelt säkrast att fira upp pojkvännen på Aramis. När alla ryttare var på plats och hästarna redo skrittade vi iväg när solen sänkte sig ner över de vackra sädesfälten som vajade i vinden. Vi kom till en åker som såg fin ut, de hade precis tagit potatis - här kunde man trava. Aramis och Marcus försvann iväg i en fin trav medan jag själv skrittade runt och jobbade Rigoletto i lite skolor. Rigoletto kändes jättefin!! När vi kände oss klara med dagens äventyr vände vi hemåt igen. Det var en mysig tur och ett ypperligt sätt att avsluta lördagen på :o)

Av Dressage - 8 augusti 2009 18:05

Blev ett skrittpass ute på gräset, några steg trav fick vi också in! Skorna fungerade prima :) Han har fått 2:or på sina fötter nu - känns stoooort - när jag köpte honom skoddes ha med 0:or :-o Men nu får han gå med boots runtom. Hur som helst så kändes han jättefin, det blev sådan tyngd i hans gång nu :o)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards