Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Dressage - 19 augusti 2009 18:35

Jag tycker nu att min omröstning beträffande grenval inom ridsporten hängt med tillräckligt länge :o) Det är dags att publicera resultatet:

Av de 239 personer som svarat på frågan vilken gren de ägnar sig åt inom ridsporten så har:

64,9 % angett dressyr
22,2 % angett hoppning
3,3 % angett fälttävlan
1,3% angett körning
1,7 % angett distans
6,7 % angett allmän beskådan


Intressanta siffror - av dessa kan vi alltså konstatera att merparten av mina besökare är dressyrfolk (6,5 av 10), bara 2 personer (drygt) av 10 ägnar sig åt hoppning och resten är lite spridda skurar.

Nu ska det bli ny omröstning här varje vecka! Och har du något förslag på spännande/intressant fråga så meddela mig gärna! Här lär behövas idéer :o)

Av Dressage - 19 augusti 2009 15:48

Aramis har fått vistas i liten hage idag, jag hade minsann inte hjärta att låta honom stå inne och titta i det vackra vädret. Eftersom jag är hemma hela dagarana kan jag titt som tätt se till honom i hagen och förse honom med vatten och hö och vedklabbar att gnaga på :) Idag är det dessutom inte orkanvindar  ute vilket gör hela omgivningen så mycket lugnare! Snart dags för kvällspromenad. Må gott i sensommarvärmen :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards