Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Dressage - 17 augusti 2009 21:38

Av Dressage - 17 augusti 2009 18:37

Nu har Aramis fått zinkabandage och jag är en erfarenhet rikare! Det var inte särskilt svårt, men lite jox då det måste vara 100% slätt. Ovanpå lade jag bomull på rulle och ovampå detta två gasbindor och utanpå detta en grön fin vetrap. Nedan följer ett litet kollage!

Allt på plats och "operationen" kan börja!


Nu är alltså zinkabandaget på och över detta bomull och gasbinda.


Klart! Högerbenet fick nöja sig med vanigt stallbandage och padd!

Av Dressage - 17 augusti 2009 15:33

Jaha, då har snälla hovslagaren varit här. Började med att palpera Aramis ben och kunde konstatera visst ömmande vid området där djupa böjsenan fäster med hjälp av förstärkningsband strax under framknäet. Något mer reaktion på vänster fram än höger fram. Lite svullen i området och något varm. Tog ut på asfalten och travade för hand, visade minimal reaktion (utan provokation) på vänster fram. Hovis tyckte att jag ska skritta honom på asfalt, lägga zinklimbandage och låta sitta i 5-6 dagar. Hur som helst verkar senan förskonad vilket är SKÖNT! Något kval blir det alltså inte, jag ser mig om efter nya kval och har hittat ett i Billdal, får se om det kan passa herr A. Nu till apoteket och införskaffa zinklimbandage! På återhörande!

Av Dressage - 17 augusti 2009 14:07

Så känns det just nu... Hovslagaren skulle vara här runt lunch men har ännu inte hörts av. Han är väl på viktigt uppdrag, hoppas han dyker upp snart. Hur som helst - har ni hört talas om I väntan på Godot? En fantastisk pjäs av Samuel Beckett i absurdismens tecken - eftersom jag är en lite smått galen person så innebär detta att jag naturligtvis tycker det är skoj med lite spännande konstformer, så som absurdism, dadaism, surrealism - komplett tokiga konsformer :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards