Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Dressage - 31 augusti 2009 22:56

Inte bara regnet från en tung sky påminde om att sommaren närmar sig sitt slut, även sommarresidenset är nu lämnat och jag har bott in mig i Lund. Lund är en förträffligt mysig höst/vinter/vår-stad! När jag rullade in på stallplanen med transporten kunde jag notera flera bilar i stallet - kul; det är alltid roligt prata med stallfolket när man inte setts på jättelänge (ja det är roligt annars också, hi hi). Lastade ur Aramis själv, han hann precis ner på marken innan han fick syn på en livsfarlig halmbal med pressenning över sig... Han gjorde sig så högrest han bara kan och dansade runt mig i passage. Jag brukar sällan eller aldrig brusa upp med hästarna, lät honom dansa på och styrde mot stallet med honom istället. Nåväl, när vi kom in i stallet mötte en halv välkomstkommitté oss och alla konstaterade dem ikapp att Aramis blivit stoooooooooooor :o) Jag som ser honom dagligen har lite svårt att uttala mig om saken, men jo - jag kan nog hålla med; han är nog rätt stor :) De tyckte att han hade växt och blivit bredare, längre och högre :-P Plockade av honom allt bestyr och ställde in honom i en nyhalmad box. Han kände sig hemma och började genast äta av halmen! Imorgon blir det en ridtur! Nattinatti!

Av Dressage - 31 augusti 2009 13:22

Nu har Aramis vilat enligt alla konstens regler, boxvila, zinkaband, liten sjukhage, promenader på asfalt följt av större sjukhage. Det är svårt för mig att från marken se en diffus hälta, det är däremot lättare att från ryggen "känna" en hälta. Därför sadlade jag en stycken grå häst igår och gav mig ut för att "känna" hur han kändes. Det var för det första ingen tvekan om att han var pigg... Han var så laddad att han knappt kom fram alls, han stod mest på stället och kunde inte härbergera all sin energi. Det kändes som att hans bakbovar var någonstans framme vid framhovarna :) Nåväl, vi skrittade till slut iväg och han kändes jättefin i skritten. Kortade upp honom och han kändes lika fin här. Travade på lång tygel på asfalten för att känna hur han kändes och jag kunde inte heller här känna något konstigt. Efter 15 minuters kännande så ställde jag in honom i stallet, lade back on track på både rygg och ben. Nu sätter jag igång honom så sakteliga så får vi se hur det känns och går. Nästa vecka kommer Håkan - tyvärr kunde han inte komma tidigare pga väldigt många bokningar. Kul att han är så populär! Nu gott folk - styr jag vidare ner mot Lund! Återkommer ikväll med rapport!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards