Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Dressage - 20 augusti 2009 21:41

Eftersom jag inte önskar några som helst fler skador på mina fyrbenta små djur har jag sedermera bestämt mig för att promenera med Aramis på vår lilla uppfart. Den är kanske 50 meter lång och underlaget är sten/asfalt - så får det bli. Här kommer garanterat inga farliga traktorer och avståndet hem är skriande kort :o) Idag har jag varit och fyllt på hästarnas foder och strö, det blev spånbalar, betfor och chevinal plus! Jag har alltid gett mina hästar chevinal plus men gick för en tid sedan över till pelleterade vitaminer+mineraler. Jag tycker att den tar slut så ruskigt fort och dessutom tycker jag att chevinal verkar mycket smakligare :) Vilka mineraler/vitaminer ger du din häst?

Av Dressage - 20 augusti 2009 10:50

Gårdagens kvällspromenad med Aramis gick till en början lugnt och fint. Vi bor utmed en liten försynt stackars asfaltväg där inte allt för många bilar passerar per dag. En och en annan traktor kommer så klart körande. Hur som haver, igår när jag gick ut med Aramis och vi hade kommit några hundra meter på vägen så möts vi naturligtvis av en gigantisk traktor med släp!!! Jag som var ett hundra procent säker på att Aramis skulle springa till skogs mer eller mindre kastade mig ut i stubbåkern med Aramis i släptåg, vi hade kommit ett tiotal meter in på åkern när traktorn passerade. Aramis rörde inte en fena! TACK för detta lugna beteende. Nåväl, när vi kommit hem och jag precis vänt in i hagen för att gå bort till stallet kommer en bil som varken jag eller Aramis ser... Den kör rasande fort och dyker liksom bara upp varpå Aramis kastar sig handlöst ut i grimskaftets längd och vänder runt på en femöring och stegrar - puhh vad rädd jag blev att jag skulle tappa honom och samma procedur (som med skördetröskan) skulle spelas upp. Som väl var höll jag i Aramis! GRrrrrr... nästa liv ska jag nog syssla med djur som står högst upp i näringskedjan :o)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards