Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Dressage - 22 augusti 2009 13:05

Klockan 09.00 var jag på plats (SOM ÅSKÅDARE!!!) vid Össjö Hästsällskap - eftersom jag inte själv kom till start idag var det ju ett lysande tillfälle att i alla fall få se mina konkurrenter! Kändisnamnen avlöste varandra och fina hästar seglade in på banan, vann klassen gjorde siste start - Stefan Jansson på 82 %!! Det var jätteroligt att se de andra 5-åringarna och jämföra med Aramis (på ett mycket objektivt sätt... *fniss* - man är ju inte alls partisk...). Hur som helst så kunde vi konstatera att en del av hästarna fortfarande var lite "valpiga" och ostabila medan andra 5-åringar var väldigt framme för sin ålder. Några spända hästar, några slöa, någon glömde banan, någon avbröt - ja ungefär som det brukar se ut på en tävling! Mycket fint arrangerad tävling var det och jag är såååå ledsen att jag inte kunde vara med. På det hela taget tror jag att det var många hästar som klarade kvalgränsen, faktiskt hela 5 av 14 hästar gick vidare till Flyinge och väldigt många låg kring 67-69%, bara ett par under 65%. Hummm, man kan inte annat än undra som en flundra hur det hade gått för Aramisen :o) Nedan två foton på Mattias Jansson och Ebba von Essen.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards