Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Nu är dagen snart slut...

Av Dressage - 27 maj 2009 23:04

och jag har hunnit med massor med roliga och nyttiga saker idag! Ja det var förstås inte roligt att släpet inte klarade lamptestet, men det får vi fixa! Här är förresten ekipaget inne på Bilprovningen :)


Före besiktningen hann jag med Aramis som fick sig ett tömkörningspass idag. Testade med att spänna tömmarna på en massa olika sätt - från översta ringen till bettet till ring under magen, detta blev dock för mycket för Aramis som helt enkelt gick i ren hyperflexion - jag flyttade då upp tömmarna en ring på utsidan, men även detta blev för mycket för Aramis som nu gick hyperflexion light. Flyttade slutligen upp tömmarna i samma ring som de löpte ut genom, men jag kom fram till att det trots all var bäst att ha tömmarna på vanligt traditionellt sätt :o) Han gick kalasbra idag! Vilade fint på steget och jag kunne böja igenom honom ordentligt. Tömkörde cirka 30 minuter.


Här hälsar Aramis och Rigoletto på varandra - ett kärt återseende!


Och när jag äntligen ramlade in genom dörren till mitt kära lilla hem så låg ett brev till mig på dörrmattan! Det var ett avtal från Falsterbo Horse show och Jana Wannius :)



Nej, nu ska jag hålla skymning här! Så kuuul att ha Rigoletto på plats här nere, förresten :) På gensyn gott folk!

 
 
Natalja

Natalja

27 maj 2009 23:27

Skönt med hästarna på samma ställe va?
Hoppas du kommer igång med Rigoletto och framför allt att han håller sig frisk!

God Natt o Sov Gott

http://latin.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

28 maj 2009 07:48

Vad härligt att ha båda dina guldklimpar på samma ställe! (Det får jag också idag, men det blir inte långvarigt då Silvia åker iväg på bete på måndag.) Hoppas att det går bra att sätta igång Rigoletto!!

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

ida

28 maj 2009 08:58

hej hopp! Vad roligt för R! Undrar vad han tänkte när han fick kliva på transporten och tåga ur i Grevie igen efter alla år! Få se nu vem som blir rättmätig kung i stallet/om han återtar sin tron! Spännande! :)

 
sofi

sofi

28 maj 2009 09:00

Vart är det som du har hästarna?

http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen

 
Johanna

Johanna

28 maj 2009 19:47

Nu har jag ÄNNU större anledning att flytta ner till Skåneland! Dels får jag ju bli medryttare på Rigoletto och dels får jag sällskap på ridturerna av dig!! *hahaha*

Bloggen dåligt uppdaterad... men det kommer när inspiraitonen faller på! :-) Lycka till med grålle-mannen. Han är så himla fiiiiin!!!

http://medryttare.bloggspace.se

 
Aramis

Aramis

28 maj 2009 20:58

Natalja: Ja superskönt! Hoppas ocskå att Rigoletto kommer igång och får hålla i alla ben :) Annars får han åka bums till pensionatet igen, hi hi! Tack för lyckönsningar :) Kram kram

Jessica: Ja visst är det kul! BUSHÄST är vad han är :o) Ha ha! Skönt för Silvia att komma på bete! Tack för lyckönsningar :) Kram kram

Ida: Hallå :) Ja han är redan kung kan jag meddela, ha ha! Tror han trivs där i sin nya box :) Snarkade som en gris i eftermiddag :) Kram kram Hur går det med stoet?

Sofi: Grevie Hästcenter heter anläggningen, ligger utanför Staffanstorp!

Johanna: Du är så varmt välkommen ner till vackra skåne :) Här finns som sagt både häst och sällskap :o) Hi hi! Hur har du haft det på semestern :) Hoppas härligt! Tack för dina fina ord om mina små kusar :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
solstrålen

solstrålen

28 maj 2009 21:40

Kul och spännande med igångsättning av R: Har "pepprat" min blogg med träningsbilder:) kramis

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards