Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Skritt på hackamore

Av Dressage - 19 maj 2009 23:08

Idag fick jag låna ytterligare en ny sadel i stallet :) Säg snart en sadel jag inte suttit i i vårt stall ;) Denna gång stod en hoppsadel på tur, jag är ju så glad för att jag får något att rida i, alla förslag emottages med glädje. Den låg fint på Aramis så den fick det bli :) Förresten så har min egen Passiersadel nu varit iväg i evigheter :( Och det som bara skulle ta två veckor... Det är säkert en månad sedan den hämtades *suck*. Skrittade i alla fall Aramis på gräset idag, mest på lång tygel - jag vidhåller att hackamoret fortfarande är ett bett som inte är i min smak. Såret ser ut att läka fint, men är ännu ej helt och hållet redo för att utsättas för ett vanligt bett! Hoppas jag snart snart kan rida på vanligt bett igen. Så fort han är redo för det så ska det banne mig börja tränas här! Adriana (Minnas beridare) kommer till stallet en gång i veckan och jag ska definitivt testa henne. Spännande! Ha en fortsatt trevlig tisdag!

 
 
Åza

Åza

20 maj 2009 02:13

En underbar profilbild och en jättefin häst!
Ha det gott :)

http://aza.bloggagratis.se

 
Ingen bild

natalie

20 maj 2009 12:00

hej! följer din blogg nästan dagligen och tycker jätte mycke om den! tänkte tipsa om hur du kan förbättra hakamoret. använd ponny sidostycken, såg att de var för långa på aramis. och de såg ut och va ganska långa "skänklar" på de, de blir svårare och ställa hästen med långa skänklar på hakamoret. jag hade samma problem när jag red på hakamore, men när jag böt sidostycke så jag kunde höja upp hakamoret och satte de taghit och köpte ett med korta skänklar så vart min häst helt underbar. jag hoppade på de bettet och han blev rund som en studsboll och jätte lätt att både plocka upp i formen och lägga ner. jag kunde ställa igenom honom mer med de än med bett när jag bytte till de jag tipsa om. så kasta inte hakamoret i sjön än! :P hoppas du har nån nytta av tipset. mvh natalie

 
Aramis

Aramis

20 maj 2009 12:34

Åza: Så roligt att du tittade förbi :) Tack snälla för fint beröm till Aramis :) Välkommen åter :o)

Natalie: Tack snälla du för så fint tips! Jag ska faktiskt ta och sätta hackamoret på ett cobträns idag ( hoppas käkremmen går runt bara :-S ) Så roligt att du läser min blogg och tycker om den :) Varmt välkommen åter :)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards