Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Dressage - 24 februari 2011 21:22

Hej hoppkarriär! Hahaha - JÄÄÄKLAR vad min häst hoppade idag :-o Jag är helt tagen och fortfarande inne i något slags rus där jag seglar runt på Scandinaviums hopparena :o) Aramis har aldrig någonsin i hela sin karriär som hopphäst hoppat som han gjorde idag. Ett otroligt härlig sug hade han. Han sög tag i precis allt som kom i hans väg och kastade sig över hindren som om han kastade sig utför ett stup! Jag bara styrde och försökte hänga med i denna härliga tivolikarusell. Tårarna rann av vinddraget, hinder efter hinder avlöste varandra i ett rasande tempo, Aramis gick in för uppgiften som om det var VM-final, jag skrattade av glädje, Aramis hoppade 1 meter högre än hindrena var (låg på 80-90 cm) och bäst av allt; himmel och pannkaka så kul vi hade! Det här var första gången som jag faktiskt kände att Aramis tyckte det var riktigt förbaskat kul att hoppa. Och när han har det här underbara suget mot hindren - då kan man börja rida på riktigt. Då kan man börja taxera, lägga honom där jag vill ha honom - och framför allt driva honom ordentligt eftersom han känns så med på noterna.

Vad som också var riktigt kul idag var markarbetet innan hopplektionen tog vid. Han kändes otroligt fin, inramad, härligt framför skänkeln och med riktigt välvd rygg. Damn vad han trivs i sin gamla krigssadel! Haha!

Härliga kvällshälsningar från en otroligt glad matte! Imorgon - HEJ SCANDINAVIUM!!!

Följ det hela på
www.ryttarliv.se

  


Av Dressage - 24 februari 2011 12:07

Linda, en läsare, kom med denna mycket kloka och vettiga fråga. Jag, som inte har någon som helst erfarenhet av bomlöst, undrar förstås också! Tack för din fråga, Linda! Nu hoppas vi på många svar från kloka läsare!

Någon som testat bomlös sadel? Kanske det hade varit något för Aramis? Jag har aldrig testat själv men är nyfiken på hur det är att rida i en sådan.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards