Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Dressage - 27 februari 2011 23:09

Oj - vad jag har haft trevligt i helgen :o) Det är så fantastiskt roligt att besöka Göteborg Horse show - så mycket nöje under ett och samma tak! Eftersom jag är ackrediterad har jag haft tillgång till den väldigt trevliga och mycket bra belägna pressläktaren, backstage men även presscenter där man kan sitta och ta det lugnt, kika på tävlingarna live via tv samtidigt som man sitter och arbetar och sippar på lite gott te. Backstage springer man titt som tätt på den ena kändisen efter den andra och snart reagerar man inte längre när man kolliderar med Patrik Kittel, Peter Markne eller Rolf-Göran Bengtsson :o)

Jag har haft fullt upp hela helgen och försökt få in så mycket material som bara möjligt till Ryttarliv - håll utkik nu framöver så kommer där både det ena och det andra :o) 

Jag tyckte naturligtvis att dressyren var allra roligast att titta på - och självklart är det, som alltid, en lika stor fröjd att se Adelinde och Parzival. Vilket ekipage! En annan av mina favoriter är vackra och ståtliga Bocelli. Jag tror att det där kan bli ett riktigt giftigt ekipage. 

Även om jag haft fullt upp hanns det förstås med lite shopping. Med mig hem fick detta följa med:

- Ett par ridbyxor (rena rama vrålfyndet, Carlskrona för 50 kronor)
- Två dundertjocka rivstarka vintertäcken
- Två nya dressyrspön
- En hovkrats med fiffig lampa :o)
- Två grimmor
- Foxfire pälsglans
- Krafft B-vitamin
- Krokar att hänga träns på

Nej - jag kunde helt enkelt inte köpa fler lindor och schabrak, det fååååår inte plats mer :o) Haha!

Nej - nu måste jag jobba lite! Hoppas ni alla haft en härlig helg!

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards