Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

CHILDERIC DAC

Av Dressage - 27 mars 2011 12:31

Förlåt för utebliven rapport igår :o( Men här kommer en istället :o)

Igår stod uteritt på schemat! Det var härligt väder, om än lite kallt i de friska vårvindarna. Dagen till ära fick Aramis sitt fina ylleländtäcke (som vi vann utanför Ystad förra hösten) på ryggen. Tyvärr matchade inte de marinblåa lindorna *asg* :o) På ryggen blev han också prydd med en fin Chlideric DAC. Jag gillade verkligen hur den lade sig på Aramis rygg. Även om DI:n lade sig snäppet bättre (den bara sögs på plats) så fanns det lite bättre plats för manken i DAC:en (som även någon läsare mycket riktigt påpekade :o). Vi gav oss ut i blåsten och styrde bort mot banvallen. Skrittade i form på grusvägarna och han kändes SÅ fin! Lika härligt positiv och mjuk som igår. Härliga känsla!

När vi nådde banvallen blev det trav - och vilken trav :-o Han flög fram över ägorna! Jag vet inte vad det är för magisk med Childericsadlarna men något är det! Om hästen har x antal meter ökad trav i benen så är jag rädd att de metrarna minskat efter gårdagens uteritt. Det GICK inte att hålla igen Aramis. Det var precis som; TACK - nu kan jag äntligen röra mina framben som jag vill! Han var strålande fin i formen och jag önskar verkligen att vi hade haft någon som filmade oss; gårdagens pass hade jag mer än gärna bjudit er på :o)

Vi svängde av mot kyrkan och där blev det lite galopp på grusvägarna. Sedan fick Aramis skritta på asfalt hela vägen hem. Det var en riktigt härlig runda! Och jag kan bara konstatera att jag är mer än nöjd med mina upplevelser av Childericsadlarna, so far!

I eftermiddag stundar träning för J och jag hade tänkt ägna detta pass åt ren och skär sadeltest. Nu är det så att jag har tre fina och för Aramis mycket passande sadlar hemma - nu ska dessa testas en sista gång! Så ikväll go vänner; ikväll smäller det! Då kommer den ultimata sadeln att avslöjas :o) Den som klarade alla tester och blev den slutliga vinnaren i den hårda kampen om Aramis blivande GP-sadel, haha!

Håll utkik!

 

 
 
ylle

ylle

27 mars 2011 17:00

Men Liv - inte kan du väl rida i omatchande lindor - ländtäcke??? *fniss* Modedocka där!
KUL att även denna Childeric verkar gå till historien som ett mindre underverk. Svårt att välja nu?
NU börjar jag bli trött på att varje gång behöva fylla i mina uppgifter här, que????

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

27 mars 2011 19:05

Åh vad spännande! Jag håller tummarna för att rätt sadel vinner och att den så småningom visar sig vara en GP-dito. ;-)

http://frogstomp.blogg.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

28 mars 2011 21:39

Ylle: Hi hi - ja matcha måste ju utrustningen göra! Nej nu har jag valt :o) Det är för konstigt att du måste fylla i uppgifter?!?

Sara: Hihi, ja GP-sadel vill vi ha :o)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards