Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Dressage - 16 mars 2011 21:07

Åhh - sådana här superblåsiga och ISKALLA dagar bara läääängtar jag tillbaka till vår helt underbart härliga och mysiga vecka i Egypten. En piña colada i handen, tätt intill sin kära hälft, känna sommarbrisen smeka ansiktet medan en röd sol sänker sig över Röda havet.  Och i bakgrunden spelas Michael Franks och Barefoot on the beach. Mmmmm...

Nej - dags att  vakna upp :o) Kyla och Sverige var det nu. Haha!

Aramis är fortfarande något, något svullen och något, något varm på kronleden. Kylde med iskallt vatten och var ute och rörde på honom lite för hand. Sprang med honom för L och hon kunde inte se tillstymmelse till någon hälta - tack och lov! Tvärtemot så var han extremt elastisk och schwungfull i sin gång :o) Hoppas att han är återställd imorgon så att jag kan börja rida igen.

Bjussar på min underbart härliga "Egypten"-låt :o)

 

Av Dressage - 16 mars 2011 10:22

Min kära lilla grå herre har gått och skaffat sig en svullnad med tillhörande förhöjd värme över kronleden. Efter promenad på asfalt (konstaterat ohalt) och sköljning med iskallt vatten på benet så hittade jag igår ett sår på stället. Fortfarande svullen och något varm men tack och lov mycket mindre! Därför blev det inte någon träning och Aramis kommer nu att få stå några dagar. Vågar icke utmana något öde!

Så - gott folk; det var tyvärr ingen lång träningsrapport. Förhoppningsvis har svullnaden försvunnit ikväll och jag kan börja skritta imorgon!

Sadlarna är nu tillbakalämnade och jag hoppas att jag snart är ägarinna av en Rose. Håll tummarna!

Bye for now!

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards