Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Dressage - 4 mars 2011 23:15

Huuuu - det var minsann inget drömpass idag. Aramis var spänd som en fjäder utan dess like och sadeln kändes inte alls något vidare :o( Nu har jag beställt relax me till Aramis - ett preparat som dämpar och lugnar nervösa hästar :o) Kommer nog att passa her grå alldeles utmärkt! Imorgon bär det av till Bengts igen där jag förmodligen åker ifrån med ytterligare några sadlar i bagaget :o)

  

Av Dressage - 4 mars 2011 10:37

Det börjar ju bli lite smått roligt det här med att finna sadel till Aramis - istället för att se det som ett enda stort gissel så ser jag det som en rejäl utmaning plus att jag lär mig en sjuhelsikes massa nytt på vägen :o) Ni vet vem ni rådfrågar nästa gång ni ska köpa sadel va?

Jag ringde idag till Bengts Hästsport i Veberöd (i ett helt annat ärende) och damen som jag talade med (som även var den dam som besökte Aramis och provade ut sadlar i slutet av förra året)(och mycket väl kom ihåg Aramis) frågade givetvis hur det har gått med sadel nu. Jag berättade som det var och hon undrade varför jag inte åkte ut till henne och hämtade hem en massa sadlar för att prova själv. Fantastisk idé! Jag berättade om mina nya fungeringar angående Aramis, att han behöver en sadel som öppnar upp rejält fram och inte "trycker" ner honom (så som jag upplever att de flesta sadlar gör). Då sade hon den sadel jag gått och funderat på nu hur länge som helst - men inte fått chansen att prova: Prestige D1. Så - i eftermiddag bär det raka vägen av till Madde och Bengts Hästsport för att hämta hem lite sadlar för egenhändig testning hemma i stallet :o) Får låna flera dagar så det känns väldigt bra!

Håll utkik - omdöme kommer inom kort :o)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards