Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Dressage - 26 mars 2011 12:51

Jag befinner mig fortfarande i något slags lyckorus efter gårdagens helt otroligt underbara ridpass. Min fantastiskt fina Grå gosse var som EN DRÖM i dagens nya sadel; nämligen en Chlideric DI. Det var magiska minuter uppe i sadeln - och efter bara ynka tjugo minuter skrittade jag av; Aramis kändes nämligen så fin så jag ville inte nöta. Om detta nu har med sadeln att göra eller om han bara var allmänt fin, det får jag ta reda på ögona böj. Men ett är i alla fall säkert; skönare sadel har jag ALDRIG någonsin suttit i :o) Den placerade mig exakt i rätt position och jag hade så mycket häst framför mig. Aramis var så härligt lugn, positiv, rörlig och till och med frustade redan i början av passet!!! Har väl aldrig hänt. Det ENDA lilla (!) bekymret var att den hamnade liiiite nära manken; ska luska vidare på detta. Träning imorgon och då får kära tränaren komma med sina kloka synpunkter! Rapport kommer ikväll igen :o)

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards